Iranian Agriculture News Agency

زهکشی بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان خاتم

زهکشی اراضی راهکاری است که از دیرباز برای خارج کردن آب و املاح اضافی از بستر و یا عمق خاک به منظور ‌فراهم کردن ‌محیطی مناسب برای رشد ریشه و نیز تسهیل شرایط برای فعالیت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

زهکشی بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان خاتم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی ضمن بازدید از پروژه بزرگ 1000 هکتاری تجهیز و نوسازی اراضی شهرستان خاتم گفت . مطالعات این طرح از سال 1385 شروع و عملیات اجرایی آن از سال 90 آغاز و تاکنون ادامه دارد.

عباس بشارتی با بیان اینکه وسعت اراضی محدوده طرح 1000 هکتار می باشدکه تعداد 8 حلقه چاه را در بر می گیرد و تحت کشت پسته قرار دارند گفت هدف از زهکشی اراضی تنور لاهور خاتم ایجاد شرایط مناسب ساختمان و کنترل املاح خاک و همچنین پایین انداختن سطح آب زیرزمینی می باشد

این مقام مسئول گفت با عنایت به کیفیت زه آب خروجی، ضرورت مطالعه و بهره برداری از زه آب موجود در جهت کشت گیاهان شور زیست به منظور حفظ و پایداری منابع آب و خاک مد نظر مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی می‌باشد که همکاری اداراتی چون استانداری و شرکت آب منطقه ای را می طلبد

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح افزود: طرح ساماندهی زهاب های کشاورزی منطقه حدود  پنجاه  میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون اعتباری به این طرح اختصاص داده نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید