Iranian Agriculture News Agency

تولید ۳۶ هزار تن گندم در یزد

حاتمی زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال به طور متوسط در هر هکتار چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول گندم برداشت شود ، افزود: انتظار می رود در سال جاری ۳۶ هزار تن محصول تولید شود که این عدد نسبت به سال قبل چهار هزار تن کاهش دارد.

تولید ۳۶ هزار تن گندم در یزد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، این مسئول بخش کشاورزی استان یزد یادآور شد: با توجه به اینکه امسال دولت قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۲۵ هزار ریال تعیین کرد از کشاورزان خواست در موقع برداشت ، محصول را تحویل هشت مرکز خرید تعاونی روستایی و بخش خصوصی معتبر تاییده شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بدهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد پیش بینی کرد: امسال افزون بر ۱۲ هزار تن گندم توسط کشاورزان خریداری شود که در این زمینه سهم شهرستان خاتم  یک هزار و ۴۰۰ تن  ، ابرکوه پنج هزار تن ، بهاباد ۳۵۰ تن و یزد و مهریز هرکدام ۵۰ تن است .

وی بیان کرد: در مجموع ۳۳ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان یزد به کاشت گندم ، جو ، کلزا و ذرت  اختصاص دارد .

زمین‌های قابل‌کشت یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ، ۱۱۴ هزار هکتار آن کشت می‌شود.

در استان کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سالانه افزون بر یک‌ میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

این میزان تولید به همت۷۰  هزار خانوار روستایی ، کشاورز و دامدار در این حوزه تولید می‌شود که شامل ۷۹۰ هزارتن محصول زراعی و باغی، ۵۱۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای و ۳۸۰ هزارتن محصول دامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید