Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت سن گندم در ابرکوه آغاز شد

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره اینکه بعد از ورامین ، این شهرستان دومین تقطه کانون‌ سن خیز کشور است، گفت: مبارزه با این آفت در کشتزارهای گندم آغاز شد.

مبارزه با آفت سن گندم در ابرکوه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، حسن زارع با بیان اینکه کشاورزان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با شیوع بیماری کرونا در مبارزه با آفات سن جدی باشند ، افزود: بهره برداران در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار مزارع گندم و اراضی زیرکشت جو منطقه با این آفت مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی عملیات مبارزه با سن گندم به صورت زمینی و با استفاده از ۷۰۰ دستگاه انواع ادوات و ناوگان‌های سمپاش بومی، تراکتور و کوله پشتی توسط کشاورزان و با نظارت کارشناسان این نهاد انجام می شود.

زارع ، ادامه داد: ۱۱ نفر به عنوان شبکه مراقب و کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر مبارزه سن گندم را بر عهده دارند.

مسئول بهبود تولیدات گیاهی ابرکوه با اشاره به اینکه مزارع گندم و جو در بخش‌های مرکزی و بهمن قرار دارد اظهار کرد: در صورتی که کشاورزان تلاش بیشتری در طرح مبارزه با آفات سن داشته باشند ، محصول گندم  کیفیت بالایی دارد.

همکاری کشاورزان در مبارزه با آفات سن

همچنین مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه کشاورزان هر سال در مبارزه با آفات سن همکاری خوبی دارند، افزود: گندم این شهرستان برای تولید نان از کیفیت بالایی برخوردار است .

مهدی غیب الهی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سه هزار هکتار مزارع شهرستان به صورت مکانیزه کشت شد، گفت: به طور متوسط در هر هکتار چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گندم تولید می شود.

وی پیش بینی کرد که از این میزان حدود ۱۴ هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان  برداشت شود. 

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه یادآور شد:  باتوجه به اینکه امسال دولت قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۲۵ هزار ریال تعیین کرد از کشاورزان خواست در موقع برداشت ، گندم خود را تحویل مراکز خرید تعاونی روستایی و معتبر بدهند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه پیش بینی کرد که امسال پنج هزار تن گندم توسط کشاورزان خریداری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید