Iranian Agriculture News Agency

تولید روزانه شیر در ابرکوه ۲۰ تن افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با توجه به افزایش تعداد واحدهای پرورش گاو شیری در این شهرستان میزان تولید شیر روزانه در این شهرستان ۲۰ تن افزایش یافت .

تولید روزانه شیر در ابرکوه ۲۰ تن افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب‌الهی روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایانا افزود: هم اکنون میزان افزایش تولید شیر در این شهرستان از ۱۰ هزار راس گاوشیری به ۷۰ تن در روز رسیده است .

وی پرداخت ۲۰ میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هشت دامدار و توجه مردم به بهداشت و سلامت خود را از جمله دلیل افزایش شیر برشمرد.

غیب الهی ادامه داد: ۴۰ تن شیر تولیدی شهرستان در سه کارخانه فراوری و مابقی در بازار شهرهای مجاور و سایر استان ها عرضه و مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بیان کرد: اقدام لازم برای بهره برداری از خط تولید ۲ واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۵۰۰ راس هم اکنون در حال انجام است که با تکمیل و راه اندازی این واحدها ، تولید روزانه شیر در ابرکوه در سال ۱۳۹۹ به بیش از  ۱۰۰ تن در روز  می رسد.

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه ادامه داد: این شهرستان با وجود کم‌آبی و تبعات ناشی از تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی در حوزه دامداری و کشاورزی ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال و تولید فراورده‌های لبنی و دامی به روش نوین دارد.

وی بیان کرد: ابرکوه ، رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و دامداران سالانه ۱۶۰ هزار تن فراورده‌های مختلف دامی و لبنی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه همچنین از ایجاد یک واحد فراوری لبنی با ظرفیت ۲۰۰ تن شیر در روز توسط بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد : با بهره برداری از این واحد در سال آینده، ابرکوه به قطب تولید فرآورده های لبنی استان یزد تبدیل خواهد شد.

غیب الهی با اشاره به شیوه ویروس کرونا در برخی شهرهای کشور و با توجه با رعایت مسایل بهداشتی تاکید کرد: تاکنون ایستگاه های خرید شیر در این شهرستان ، با هیچ گونه مشکلی در دریافت خرید شیر از دامداران  روبرو نشدند و شیر تولیدی توسط دامداران  طبق روال عادی از هفت ایستگاه خریداری  می شود.

این مسئول ارشد دامداری ابرکوه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی در ابرکوه فعال است که نه‌ تنها بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید