Iranian Agriculture News Agency

تولید ۳۹۲ هزار تن فراورده دامی در یزد

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد میزان تولیدات دامی سالانه استان را ۳۹۲ هزار تن و محصولات زراعی و باغی را ۸۴۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: با وجود قرار داشتن در ناحیه گرم و خشک و کم آب این منطقه از لحاظ تولید یکی از استان‌های پیشگام در این عرصه است.

تولید ۳۹۲ هزار تن فراورده دامی در یزد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، سید جمال سجادی پور در نشست مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان که با حضور مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: از ۱۱۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد ۳۱ درصد زراعی و ۶۹ درصد به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

وی سطح زیرکشت گلخانه های استان را یک هزار و ۶۹۳  هکتار با تولید سالانه ۴۹۰ هزار تن محصول بیان کرد و اظهارداشت: در تولید محصولات گلخانه‌ای،  یزد با  ۲۲ درصد تولیدات کشور، رتبه دوم را در این بخش داراست.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد، این استان در تولید محصول روناس،  پسته، زردآلو،  و زعفران به ترتیب رتبه نخست، ، سوم، چهارم و ششم کشور را در اختیار دارد .

سجادی پور در  ادامه به ارتقای بهره وری آب و کارایی مصرف آن،  اصلاح الگوی کشت بهینه  دارای مزیت اقتصادی و کم آبخواه، گیاهان دارویی  و کشت نشایی  را از جمله سیاست این سازمان ذکر کرد.

وی توسعه کشت های متراکم و گلخانه ای ، ارتقای بهره وری و اقتصادی کردن تولیدات دامی، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور افزایش جذب مواد خام و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی  و  توسعه مشاغل خرد اقتصادی را از دیگر رویکردهای این سازمان بیان کرد.

وی ایجاد گلخانه هیدروپونیک مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره)، راه‌اندازی مراکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا، احداث مجتمع پرورش بز پر تولید سانن و احداث مجتمع پرورش پرتولید بز نژاد مورسیا در عقدا و احداث شهرک گلخانه ای کاکتوس و گل های زینتی در پنج شهرستان را از جمله اقدامات این سازمان در سالجاری بیان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید