Iranian Agriculture News Agency

رضایی:

وضعیت امنیت غذایی ایران مطلوب است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات و تنگناهای که وجود دارد ، هم اکنون وضعیت امنیت غدایی کشور بسیار مطلوب است .

وضعیت امنیت غذایی ایران مطلوب است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مرتضی رضایی در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان یزد با تبریک دهه فجر افزود: در ۴۰ سال گذشته اتفاق های بسیاری خوبی در زمینه تولیدات کشاورزی و دامپروری در کشور رخ داده که از برکت انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری تولید تخم مرغ و گوشت مرغ به ترتیب نسبت به سال گذشته ۱۱ و ۱۰ درصد رشد دارد و تولیدات دامی هم با قیمت بسیار مناسب در بازار مصرف عرضه می شود.

رضایی اضافه کرد: طوریکه تولید تخم مرغ از ۹۰۰ هزار تن هم اکنون به یک میلیون و ۲۰ هزار تن رسیده و این موفقیت یکی از افتخارهای کشور در عرصه تولید است .

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سرانه مصرف گوشت مرغ هر ایرانی را ۳۰ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: هم اکنون گوشت مرغ به عنوان ارزان ترین، اصلی ترین و با کیفیت ترین ماده غذایی در سبد غذایی خانوارها قرار دارد و مصرف آن نیز با استقبال روبروست.  

رضایی تصریح کرد: تولیدات غذایی در حوزه دامپروری در کشور نسبت به سال ۹۷ و سال ما قبل از آن هفت درصد رشد دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح های بهره برداری در بخش اقتصادی افزایش یابد و شاهد رونق این بخش در نقاط مختلف کشور باشیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: یزد ظرفیت بسیار خوبی در زمینه های پرورش مرغ گوشتی و بوقلمون دارد که علاوه بر مصرف داخلی استان به سایر استان های کشور هم ارسال می شود.

رضایی در حاشیه نشست یادشده پیش بینی کرد که صادرات یک‌ میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر تا پایان سال جاری در کشور انجام شود.

وی  افزود: سالانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن  شیرخام  در ایران تولید و پیش بینی می شود که این مقدار به ۱۱ میلیون تن برسد.

به گفته وی  امسال بیش از ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار داخلی صادر شد که این اقدام برای حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان صورت گرفته است.

با حضور رضایی ۷۵ طرح کشاورزی با ۱۲۰ میلیارد تومان و ایجاد ۴۸۹ فرصت شغلی در استان یزد به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید