Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۴۰ درصدی تولید عسل در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: زنبورداران این شهرستان امسال ۳۸ تن عسل برداشت کردند که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد.

افزایش ۴۰ درصدی تولید عسل در ابرکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: شرایط آب وهوایی ، بارش‌های مناسب اواخر و اوایل سال گذشته و امسال و رشد مناسب گل وگیاه در این شهرستان و مناطق پرورش زنبور عسل ، علت این افزایش است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در این شهرستان ۶۲ نفر در صنعت پرورش زنبور عسل در مناطق ییلاقی استان‌های همجوار با داشتن پنج هزار و ۵۰۰ کلنی زنبور عسل فعالیت دارند.

این مسئول ادامه داد: زنبور داران برای افزایش تولید این محصول در فصل بهار و تابستان به مناطق ییلاقی استان‌های چهارمحال و بختیاری ، فارس و بوشهر برای استفاده از گل‌های طبیعی منطقه مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه جایگاه سوم استان یزد را در تولید محصول دامی دارد ،یادآور شد: عسل تولیدی در منطقه علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار به فروش می رسد.

در شهرستان ابرکوه سالانه ۱۶۰ هزار تن فرآورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. 

این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه در ۷۰ واحد مرغداری ، ۱۵۰ هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری و هفت هزار کلنی زنبور عسل است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید