Iranian Agriculture News Agency

افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در ابرکوه

مدیرجهادکشاورزی ابرکوه بیان کرد: با وجود محدودیت منابع آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی، با پرداخت تسهیلات بانکی، سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان روبه افزایش است.

افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در ابرکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان در راستای تغییر الگوی کشت، آمادگی دارد برای توسعه کاشت محصول گلخانه‌ای با پرداخت وام به متقاضیان و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی برای ایجاد اشتغال آنها مجوز ساخت گلخانه صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تسهیلات بانکی، از سال‌های زارعی ۷۴ و ۷۳ تاکنون ۱۴ هکتار اراضی به کشت محصول گلخانه‌ای با استفاده از روش‌های نوین آبیاری در این شهرستان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۲ هکتار آن به مرحله تولید رسید، اظهارکرد: متوسط برداشت خیار سبز گلخانه‌ای در هر هکتار در ابرکوه ۳۰۰ تن است.

این مسئول بخش کشاورزی  ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، سه هزار و ۱۵۰ تن انواع محصول گلخانه‌ای تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شده است.

غیب الهی با اشاره به روش کاشت نوین گلخانه‌ای به صورت هیدروپونیک (کشت بدون خاک) تاکید کرد: این روش تولید محصول را به ۲ برابر افزایش می‌دهد در روش معمولی کشت گلخانه‌ای در هر هکتار ۱۵ میلیارد ریال و روش کشت بدون خاک ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید