Iranian Agriculture News Agency

6 شهرک گلخانه‌ای در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم احداث خواهد شد

معاون بهبود تولیدت گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت امسال به دلیل محدویت منابع آبی و با توجه به ارزش افزوده ، مجوز ساخت ۶ شهرک گلخانه ای با اشتغال زایی حدود ۵۰۰ نفر در شهرستان های ابرکوه و خاتم برای بخش خصوصی صادر شد.

6 شهرک گلخانه‌ای در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم احداث خواهد شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمد حسین ملانوری معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان بابیان اینکه ۸۰ درصد شهرک‌های گلخانه ای استان یزد در شهرستان خاتم قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در شهرک های گلخانه‌ای اعلام آمادگی کردند.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه گلخانه ها به دلیل مزایایی که در کاهش مصرف آب ، افزایش تولید، اشتغال و ارزش افزوده دارد ، با توجه به استقبال مردم برای سرمایه گذاری شاهد شتاب خوبی برای توسعه در این بخش هستیم.

وی با تاکید بر رفع و تسهیل موانع ایجاد گلخانه خاطرنشان کرد: : دستگاه های اجرایی دست اندرکار به خصوص شرکت آب منطقه ای باید با سرمایه گذاران دارای آب و زمین مدارا کنند و بانک های عامل هم با سرمایه گذاران این بخش نهایت همکاری را داشته باشند تا در شرایط فعلی بیشتر شاهد رونق کسب و کار باشیم.

ملانوری ادامه داد: ساخت مجتمع ها و شهرک های گلخانه ای باعث ایجاد زنجیره تولید، افزایش رونق صادرات به بازارهای داخلی و خارجی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید