Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در شورای اداری شهرستان ابرکوه:

توسعه شهرک‌های کشاورزی و شترداری از مصوبات سفر استان یزد است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه شهرک‌های کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و شترداری از مصوبات سفر استان یزد است.

توسعه شهرک‌های کشاورزی و شترداری از مصوبات سفر استان یزد است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان یزد، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان یزد، در شورای اداری شهرستان ابرکوه با بیان این که محدودیت هایی در زمینه آب در این استان وجود دارد، اظهار کرد: با وجود این محدودیت ها، هوش کشاورزان این منطقه بی نظیر است و بالاترین بهره وری در مصرف آب متعلق به استان یزد است.

وی افزود: تولید استان یزد از نظر مالی 25 هزار میلیارد تومان است و نسبت به بسیاری از استان های پر آب کشور از بهره وری بالاتری برخورد است که نشان دهنده نگاه علمی کشاورزان در این استان است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: شهرستان ابرکوه قطب کشاورزی استان یزد است، البته این منطقه در حوزه صنعتی هم فعالیت بالایی دارد، بنابراین هدف ما باید توسعه کشاورزی در این منطقه باشد.

وی افزود: توسعه گلخانه، دام‌های سبک، سنگین و طیور، گیاهان دارویی، تامین زیرساخت شهرک های کشاورزی و پرورش شتر از مصوبات این سفر است.

وزیر جهاد کشاورزی، توسعه آبزی پروری گلخانه ای در آب های شور و لب شور را از دیگر مصوبات سفر برشمرد و ادامه داد: پرورش تیلاپیا از استان یزد شروع شده است و ما حمایت های لازم را از این حوزه انجام خواهیم داد.

وی در رابطه با گردشگری در استان یزد گفت: این منطقه قابلیت های گردشگری بالایی دارد و تلفیق کشاورزی با گردشگری در این منطقه خشک می تواند جذابیت بیشتری در حوزه اشتغال ایجاد کند.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: این سفر منشا تحول در حوزه آب و خاک و اشتغال در حوزه کشاورزی و صنعت گردشگری در استان یزد شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید