Iranian Agriculture News Agency

نگاهی به سوابق علمی و فعالیت‌های وزیر جهاد کشاورزی

نگاهی به سوابق علمی و فعالیت‌های وزیر جهاد کشاورزی

کاظم خاوازی استاد دانشگاه و دارای دکتری خاک‌شناسی است که از طرف دولت دوازدهم برای وزارت جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌است. وی سوابقی همچون عضویت در ستاد ملی پشتیبانی و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور و ... را در کارنامه خود دارد.

وی در نشست علنی روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی با به دست آوردن  ۱۹۶ رأی موافق از مجموع ۲۱۵ آرای ماخوذه، تصدی وزارت جهاد کشاورزی بر عهده گرفت.

تولد و تحصیلات

کاظم خاوازی متولد ۱۳۴۷ خورشیدی است. وی در ۱۳۷۰ خورشیدی مدرک لیسانس کشاورزی (خاک‌شناسی) را در دانشگاه شیراز کسب و پس از آن فوق لیسانس همین رشته را در ۱۳۷۴ خورشیدی و نیز دکتری آن را در ۱۳۸۲ خورشیدی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد.

خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی بود که به عنوان گزینه دولت دوازدهم برای پست وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.

سوابق کاری، مدیریتی و اجرایی

سوابق اجرایی خاوازی یعنی وزیر معرفی شده دولت برای وزارت جهاد کشاورزی شامل بنیان گذاری بخش تحقیقات بیولوژی خاک در موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، راه اندازی چندین خط تولید کودهای زیستی در قالب انتقال دانش فنی، نماینده سازمان در شورای عالی آموزش و پرورش و عضویت در کمیته نظارتی طرح سربازان سازندگی در ستاد کل نیرو های مسلح می شود.

خاوازی عضو مدعو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور،  پیشنهاد دهنده اصلی و پیگیر تصویب ماده ۵۹ قانون احکام دائمی جمهوری اسالمی ایران،  راه اندازی مرکز ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در کشور، عضو هیات ممیزه منتخب وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، عضو کمیسیون دائمی هیات امنای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی،  عضو ستاد ملی برنامه ریزی طرح بسیج سازندگی در بخش کشاورزی و  عضو هیات اجرایی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی همچنین عضو اصلی ستاد ملی پشتیبانی و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی وزارت متبوع،  نماینده اصلی وزارت جهاد کشاورزی در شورای ساماندهی جوانان کشور، عضو ستاد برنامه ریزی و حمایتی مراکز موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهره وری، مجری برنامه های اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان و انتقال یافته های تحقیقاتی به عرصه،  مجری برنامه اقتصاد مقاومتی آموزش بهره برداران از طریق رسانه جمعی،  مجری مسئول طرح ملی حمایت و پشتیبانی شرکت های فنی و مشاوره ای بخش کشاورزی، دبیر اولین کنگره کود و چندین کنگره علمی و اجرایی کشور در بخش کشاورزی و رئیس همایش های انتخاب نمونه های ملی بخش کشاورزی، مراکز جهاد کشاورزی، روز جهانی زنان روستایی، جشنواره شهید آوینی است.

عنوان‌های علمی

خاوازی فردی است که دانش فنی تولید مایه تلقیح سویا و در نتیجه جلوگیری از واردات آن به ایران را ثبت و همچنین او فرمولاسیون ماده حامل تولید کودهای بیولوژیک که به توسعه تولید چنین کودهایی در ایران  منجر شد را ثبت کرده است.

با توجه به فعالیت هایی که خاوازی انجام داده موفق شده است که نشان ها و مقام های علمی زیادی کسب کند که از جمله آنها می توان به دانشجوی نمونه کشور و دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهور ۱۳۸۱ خورشیدی، پژوهشگر برگزیده چهارمین جشنواره پژوهشگران برگزیده کشور و دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری در ۱۳۸۲ خورشیدی، مجری مسئول بهترین طرح تحقیقاتی منتخب وزارت جهاد کشاورزی و دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم جهاد کشاورزی در ۱۳۸۳ خورشیدی، پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی۱۳۸۷خورشیدی، کارمند نمونه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در ۱۳۸۷ خورشیدی، کسب عنوان خاکشناس ممتاز از طرف انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان  کشور در ۱۳۹۲ خورشیدی، همکار اصلی برنده جایزه جشنواره خوارزمی در۱۳۹۴خورشیدی و اخذ دهها تشویق ازمقامات عالی رتبه کشور اشاره کرد.

سوابق پژوهشی

خاوازی علاوه بر سوابق کاری در حوزه های مختلف بخش کشاورزی، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز در این حوزه داشته است که این سوابق علمی او در مقایسه با سوابق اجرایی بیشتر است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-چاپ بیش از۱۵۰مقاله در مجالت علمی و پژوهشی معتبر داخی و خارجی

- مجری و همکار بیش از صد طرح پژوهشی در سطح ملی و موسسه ای 

-چاپ بیش ۱۲۰مقاله درهمایش های علمی معتبر داخلی و خارجی

- راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ عنوان پایان نامه و رساله دکتری

 -تالیف و ترجمه کتاب: سه عنوان 

-تدریس در دانشگاه های  داخلی در سطح دکتری و کارشناسی ارشد

 -عضو هیات تحریریه مجله پژوهش های خاک

 -موسس و سردبیر نشریه علمی پژوهشی زیست شناسی خاک و مدیر مسئول چندین نشریه علمی و ترویجی 

-دبیر انجمن علوم خاک ایران

-کسب عنوان خاکشناس ممتاز از سوی انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور

-پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید