Iranian Agriculture News Agency

پیام دبیر هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران به مناسبت روز ملی اصناف

پیام دبیر هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران به مناسبت روز ملی اصناف

 

اول تیرماه "روز ملی اصناف" را به کلیه اصناف و صاحبان مشاغل، بویژه صنوف فعال در بخش کشاورزی در همه سطوح و حلقه‌های پیش تا پس از تولید تبریک می‌گویم.
نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و صنفی در سطح جامعه چند میلیونی کشاورزان ایران، دارای مسئولیت‌های مختلفی از جمله؛ دفاع از حقوق و منافع صنفی کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، حفظ منافع و حقوق آحاد مردم جامعه بعنوان مصرف‌کنندگان اصلی تولیدات بخش کشاورزی و تعامل، مشارکت و همراهی با دولت در تحقق اهداف و سیاست‌های توسعه‌ای کشور است و بدون شک، این ساختار صنفی همچنین، تأثیرات متقابلی بر سایر مجموعه‌های صنفی همچون صنوف صنعتی و خدماتی شهری نیز دارد.
امروزه بر هیچیک از مدیران بخش کشاورزی و همکاران بخش دولتی در سطوح مختلف پوشیده نیست که براساس تجارب ارزشمند ملی و بین‌المللی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی از تحقیقات و آموزش گرفته تا تأمین و تدارک نهاده‌ها، پشتیبانی تولید و تبدیل و فرآوری، بازارسازی و بازاررسانی محصولات و... بدون سازماندهی صنفی افراد ذینفع، امکانپذیر نبوده و نخواهد بود.
امید آن داریم که نظام صنفی کشاورزی در چهارچوب مقررات و وظایف ذاتی خود، بمنظور کمک در استمرار تأمین امنیت غذایی کشور، پیشبرد اهداف کلان اجتماعی و صنفی جامعه بهره‌برداران کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع صنفی آنان کوشا و پرتلاش بوده و زمینه های مناسبتری را برای حضور و تأثیرگذاری هرچه بیشتر صنوف بخش کشاورزی در حوزه‌های تصمیم‌سازی مربوط رقم زده و بیش از پیش بمثابه وجدان بیدار و صدای رسا و قدرتمند کشاورزان غیور کشور در سپهر آینده کشاورزی ما بدرخشد.

حسین شیرزاد
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید