Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هماهنگی با شرکت تعاونی شالیکوبان شهرستان لاهیجان

جلسه هماهنگی با شرکت تعاونی شالیکوبان شهرستان لاهیجان با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و فرماندار روز سه شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۰ در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان برگزار گردید.

برگزاری جلسه هماهنگی با شرکت تعاونی شالیکوبان شهرستان لاهیجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به جایگاه کارخانه های شالیکوبی به عنوان ساختارهای مهم در حوزه تولید برنج در استان به لزوم هماهنگی بیشتر برای رفع مشکلات آنها پرداختند .
ایشان همچنین در خصوص بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد با نگاه به افزایش راندمان آب و نیز تخصیص اعتبارات کافی به شهرستان لاهیجان توضیحاتی ارائه کرد.
 الماسی افزود: ۳ میلیون تن محصول کشاورزی در سال در استان تولید می شود که ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تن از این محصولات فرآوری می‌ گردد و بخش عمده این فرآوری در ۱۴۲۰ کارخانه شالیکوبی انجام میشود.
وی خاطر نشان کرد : طرح اصلاح ساختار کارخانجات برنجکوبی اجرا می‌شود  و حدود ۱۹۰ کارخانه رتبه بندی شده  که نود کارخانه درجه یک و برتر شناخته شده‌اند.

الماسی گفت: برای اعمال تعرفه کشاورزی در هزینه های برق و گاز کارخانه های برنجکوبی تلاش می‌شود و برای دسترسی به تعرفه معقول و منطقی برنجکوبی و تعیین میزان تعرفه های نقدی و جنسی در این رابطه توافق و هماهنگی های لازم برای تصویب در ستاد تنظیم بازار استان به عمل خواهد آمد و اعطای تسهیلات کم بهره به منظور استفاده از تکنولوژی روز در کارخانجات شالیکوبی در دستور کار قرار دارد.
در این نشست نماینده اعضای شرکت تعاونی شالیکوبان شهرستان لاهیجان در خصوص  نرخ تبدیل شالیکوبی ، افزایش قیمت دستگاههای شالیکوبی و همچنین افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، نیاز به کارگران فصلی غیر بومی و و بالا رفتن دستمزد، مشکلات مالیاتی ، تخصیص وام‌های بانکی کم بهره و تعرفه‌های برق و گاز درخواست های خود را مطرح کرده و مساعدت لازم را خواهان شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید