Iranian Agriculture News Agency

پلاک کوبی بیش از ۴۰۹ هزار راس دام سبک و سنگین در گیلان

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۴۰۹ هزار راس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شده است.

پلاک کوبی بیش از ۴۰۹ هزار راس دام سبک و سنگین در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، محمد گلشنی با بیان اینکه استان گیلان ۱۲۷۸۳۰۳ راس دام سبک و سنگین دارد افزود: تا کنون ۴۰۹۲۷۹ راس دام طرح پلاک کوبی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: دامداری که متقاضی پلاک کوبی باشد می تواند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان عملیات ثبت و پلاک کوبی را انجام دهد.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان با عنوان اینکه شماره های ملی ۱۵ رقمی پلاک برای دامها مطابق با استانداردهای بین المللی و از نوع RFID بوده اظهار کرد:هدف از پلاک کوبی، دستیابی به آمارواقعی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی در سطح کشور برای ارتقای کیفی تولیدات و کاهش ضایعات، کنترل بازار برای دسترسی به میزان تقاضا و عرضه تولیدات دامی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی سودجویان می باشد.
وی در ادامه یکی از مزایای طرح هویت گذاری دام را امکان برنامه ریزی در خصوص اصلاح نژاد استان دانست و اذعان داشت: افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام استان، تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دامی و حذف هزینه های موازی سازی شناسایی دام از دیگر مزایای این طرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید