Iranian Agriculture News Agency

گیلان از استان‌های برتر کشور در تولید گوشت مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان از استان های برتر کشور در تولید گوشت مرغ گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ هزار تن گوشت مرغ در بیش از ۸۰۰ مرغداری استان تولید و روانه بازار شد.

گیلان از استان‌های برتر کشور در تولید گوشت مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، میر حجت علی اکبرنژاد از افزایش چهار درصدی تولید مرغ در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۵ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵۰۰ تن بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۸۴۳ واحد مرغداری در گیلان فعالیت دارند، افزود: این واحدهای مرغداری بیش از ۱۹ میلیون قطعه ظرفیت دارند و از توانمندی های استان ما محسوب می شوند.
علی اکبرنژاد ادامه داد: گیلان در حال حاضر ۱۰ درصد گوشت مرغ کشور را تأمین می کند و هم اکنون در تولید مرغ اجداد رتبه برتر کشور را داریم.

وی به دیگر قابلیت های گیلان در تولید گوشت مرغ اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان در تولید مرغ مادرگوشتی رتبه دوم و تولید مرغ گوشتی کشور رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۱۷۴ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شده که پیش بینی می شود سالجاری به ۱۸۰ هزار تن برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید