Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت و منابع در گیلان :

شبکه بانکی فقط ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کند/ سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل می‌کند!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد منابع بانک‌ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد گفت: متاسفانه مجموعه شبکه بانکی با لحاظ بانک کشاورزی حدود ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کنند و از این مقدار اگر سهم بانک کشاورزی را خارج کنیم سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل پیدا می کند.

شبکه بانکی فقط  ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کند/ سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل می‌کند!

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، پیش از ظهر شنبه 12 مرداد 99 مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی گیلان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها، و جمعی از معاونین و مدیران سازمان در محل سالن جلسات برگزار شد که علی درجانی، رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در مراسم تودیع خود گفت: بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی نقش به سزایی دارد و استان گیلان به عنوان استانی پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در کشور مطرح است. با آب و هوای مساعد و خاک مناسب همراه با تلاش محققین، کارشناسان اجرایی و بهره برداران،  استانی که کمتر از ۹ دهم درصد خاک کشور را دارد حدود ۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ نوع محصول در استان تولید می‌شود که در ۲۰ محصول رتبه برتر را دارا هستیم خاطر‌نشان کرد: ۹۰ درصد چای کشور، ۴۰ درصد برنج کشور، بیش از ۴۰ درصد نوغان و مقدار زیادی از زیتون کشور در گیلان تولید می‌شود.

در این جلسه درجانی به ارائه گزارش اقدامات شاخص بعمل آمده طی دوره قریب به ۲ سال از مسئولیت خود در استان پرداخت.

در ادامه مسعود الماسی، سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان در سخنان خود اظهار امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی تمامی بخش‌ها نسبت به تحقق اهداف کلان توسعه‌ای اقدام و گام‌های موثری در راستای توسعه پایدار کشاورزی برداشته شود.
 

IMG-20200802-WA0009

 

شجری: با رویکرد سنتی مسائل ما قابل حل نیست

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع با بیان اینکه امروزه با رویکرد سنتی مسائل ما قابل حل نیست اظهار کرد: باید با استفاده از علم روز و روشهای نوین چه در بخش تکنیکی کشاورزی و چه در بخش بازرگانی کشاورزی بتوانیم بر رونق اقتصادی این بخش بیفزاییم.

وی سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از تولید بدون نفت را 8 دهم درصد اعلام کرد و گفت در طول این سال ها بخش کشاورزی تنها بخش اقتصادی است که رشد خوبی داشته به طوری که افزایش ارزش افزوده از ۳ درصد در سال ۹۲ به 8 و هشت دهم درصد در سال ۹۹ را شاهد هستیم.

شجری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد منابع بانک ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد گفت: متاسفانه مجموعه شبکه بانکی با لحاظ بانک کشاورزی حدود ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کنند و از این مقدار اگر سهم بانک کشاورزی را خارج کنیم سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل پیدا می کند.

وی علت پایین بودن قیمت صادرات را نسبت به کشورهای همسایه عرضه محور بودن دانست و اظهار کرد: باید «تقاضامحوری» را تقویت نماییم. وقتی محصول مورد نیاز بازار را تولید کنیم قطعاً با قیمت مناسب معامله خواهیم کرد، پس باید به زنجیره تولید و عرضه که بسیار مهم است توجه شود.

در ادامه قدسی مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها الماسی را از ظرفیت‌های ارزشمند استان و از پیشگامان کشاورزی دانش‌محور دانستند و ضمن ارائه رهنمودهای لازم و تاکید بر تثبیت قریب الوقوع جایگاه وی به عنوان ریاست سازمان خواستار اقدامات اثربخش بیش از پیش در حوزه کشاورزی با رویکرد نوین شده و سربلندی و موفقیت او را از خدا آرزو کرد.

در پایان مراسم با قرائت لوح سپاس وزیر، استاندار گیلان، کارکنان جهاد کشاورزی استان و نماینده تشکل‌های بخش کشاورزی استان از زحمات علی درجانی تقدیر شد و حکم انتصاب الماسی پس از قرائت سوگندنامه توسط وی، اهدا شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید