Iranian Agriculture News Agency

اعلام تعرفه عملیات برداشت مکانیزه برنج در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت مکانیزه برنج از روزهای آتی، تعرفه عملیات برداشت با استفاده از ادوات کشاورزی را اعلام کرد.

اعلام تعرفه عملیات برداشت مکانیزه برنج در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در گیلان؛ مسعود الماسی با اشاره به خوشه‌دهی بیش از ۹۸ درصدی شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: در روزهای آینده برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان گیلان آغاز خواهد شد، لذا بر همین اساس همانند سال‌های گذشته تعرفه عملیات برداشت مکانیزه تعیین و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه عملیات به ازای هر هکتار درو با دروگر خود کششی یا هد دروگر شش میلیون ریال است، گفت: برداشت با کمباین مخصوص برنج ۵.۵۶ درصد شلتوک استحصالی یا به ازای هر ۱۸ گونی شلتوک یک گونی به عنوان دستمزد در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت محصول نیمه ورس (خوابیده) با کمباین مخصوص برنج ۶.۲۵ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای ۱۶ گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد تعیین شده است.

وی همچنین به برداشت محصول کاملاً خوابیده با کمباین برنج اشاره کرد و ادامه داد: در این وضعیت ۷.۱۵ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر ۱۴ گونی شلتوک، یک گونی به عنوان دستمزد داده خواهد شد.

الماسی با بیان اینکه خرمن کوبی محصول درو شده با کمباین برنج مجهز به هد جمع کننده ۴.۷۶ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر 21 گونی شلتوک استحصالی یک گونی تعیین شده است، گفت: دستمزد استفاده از خرمن کوبی یا خرمن کوب های پشت تراکتوری، ۴ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر ۲۵ گونی شلتوک یک گونی شلتوک در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دستمزد دست بسته‌بندی کاه و کلش با بی لر ۲۰ هزار ریال برای هر بسته تعیین شده است، افزود: برای برداشت راتون با کمباین زیر ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک در هکتار، ۲۵ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر چهار گونی شلتوک یک گونی و برای بالای ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک در هر هکتار ۲۰ درصد شلتوک یا به ازای هر ۵ گونه شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد تعیین شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید