Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح گلخانه های کوچک مقیاس در شهرستان املش- سال ۹۸-۹۹

مدیر جهاد کشاورزی املش از اجرای طرح توسعه گلخانه های کوچک مقیاس در شهرستان املش خبر داد.

اجرای طرح گلخانه های کوچک مقیاس در شهرستان املش- سال ۹۸-۹۹

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، صفری در این خصوص اظهار کرد: پیرو تصویب نظام صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای توسط مقام عالی وزرات، این مدیریت براساس دستورالعمل و مقررات اجرایی اقدام به تشکیل کارگروه توسعه گلخانه وفق چارچوب نظام صدور پروانه های گلخانه ای نمود. در این راستا در یک فرایند عملیاتی با برگزاری کلاس های آموزشی و  تخصصی نسبت به ترویج توسعه گلخانه در سطح شهرستان اهتمام جدی صورت گرفت. 
 وی در ادامه افزود: تاکنون تعداد ۳۱ پروانه تأسیس در سطح ۱۴۶۰۸ متر مربع گلخانه سرپوشیده صادر گردید که از این تعداد؛ ۲۸ بهره بردار به بانک های عامل کشاورزی و پست بانک جهت دریافت تسهیلات کم بهره از منابع تبصره ۱۸ معرفی شدند. 
وی در پایان خاطرنشان ساخت: از مزایای کشت گلخانه ای می توان به افزایش تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب، تداوم تولید محصول در تمام فصل های سال و ایجاد فرصت¬های شغلی مناسب برای جوانان و دانش آموختگان کشاورزی در شهرستان املش اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید