Iranian Agriculture News Agency

برداشت پیله کرم ابریشم در شهرستان املش

مدیرجهاد کشاورزی املش در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی جذب سرمایه، توسعه کار افرینی و اشتغال از آغاز برداشت پیله کرم ابریشم در شهرستان املش خبر داد.

برداشت پیله کرم ابریشم در شهرستان  املش

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، صفری گفت : در سال جاری ۱۴۷ جعبه تخم نوغان بین ۶۰ بهره بردار توزیع شده است و پیش بینی می شود ۵۱۴۵ کیلو گرم پیله تربه ارزش ۳۴۴۷ میلیون ریال تولید شود.
وی ادامه داد: پرورش کرم ابریشم از اوایل اردیبهشت ماه هر سال آغاز می شود پس از طی یک دوره حدود ۴۵ روزه تا دو ماهه نوغانداران موفق به تولید پیله تر می شوند.
وی اظهار داشت: آموزش ترویجی بهره برداران ،خرید تضمینی تخم نوغان، توزیع نهال توت ،تهیه تجهیزات مورد نیاز نوغانداری از جمله حمایت¬های لازم از نوغانداران است.
صفری افزود: از گذشته های دور پرورش کرم و تولید رشته های ابریشم یکی از منابع درآمد کشاورزان در املش بوده است و همچنین این شهرستان به دلیل دارا بودن آب و هوا مرطوب و خنک در کنار توتستانها از جمله مزایایی به شمار میرود که می توان از آن برای تولید پیله کرم ابریشم استفاده کرد .
وی تأکید کرد: با توجه به توسعه حوزه های مشاغل خانگی در بخش کشاورزی و آموزشهایی که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در طول سال به نوغان داران داده می شود و حمایت هایی که در این خصوص توسط اداره توسعه نوغانداری استان در حال انجام است زمان مناسبی برای شکوفایی و جهش تولید در این صنعت در شهرستان املش فرا رسیده است .
وی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل و توسعه زیر ساخت های مربوطه در آینده  نزدیک شاهد رونق درآمدزایی این حرفه برای بسیاری از خانوار های روستایی و توسعه چندپیشگی در سطح جوامع روستایی در سطح شهرستان املش باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید