Iranian Agriculture News Agency

رونق تولید با افزایش ظرفیت های اشتغال محقق می شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه در رونق تولید لازم است که همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی یکپارچه باشند گفت: با افزایش ظرفیت‌های اشتغال یقیناً تولید در سطح زیادی بالا خواهد رفت.

رونق تولید با افزایش ظرفیت های اشتغال محقق می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، جوادزاده با تبریک هفته جهاد کشاورزی و جایگاه ویژه کشاورزی در تولید، معیشت و اشتغال، گفت: نتیجه عملکردی سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان زحمتکش گویای تثبیت این جایگاه در حوزه امنیت غذایی است.

وی با اعلام اینکه استان گیلان دارای بالغ ‌بر ۲۱۰۰ پروانه بهره ‌برداری است اظهار کرد: هم‌اکنون به دلایل متعدد از جمله مشکلات نقدینگی، نیروی انسانی، بازار، کیفیت مواد اولیه، ضعف فنّاوری، فرسودگی ماشین‌آلات، ضایعات بالای تولید و... فقط ظرفیت عملی ۷۵/۱ میلیون تن در حال فعالیت است.

جوادزاده با اشاره به اینکه اگر بتوان با شیوه‌های اجرایی مختلف زمینه‌هایی از فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی موجود را در این بخش ایجاد کرد، افزود: ضمن افزایش ظرفیت‌های اشتغال یقیناً، تولید در سطح زیادی بالا خواهد رفت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: راهکارهای اجرایی کوتاه‌مدت جهش تولید در صنایع تبدیلی را در سه بخش استفاده از ظرفیت‌های خالی و راکد بخش، استفاده از طرح‌های نیمه‌تمام و توسعه و حمایت از مشاغل خانگی می‌توان دنبال کرد.

وی به پروژه‌های نیمه‌کاره در استان اشاره و اذعان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی حدود ۵۷ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه‌گذاری ۱۹۵۰ میلیارد ریال(۸۰۰ میلیارد تسهیلات مورد نیاز) که در صورت تحقق می‌تواند ۲۷۵ هزارتن ظرفیت فراوری و بالغ‌بر ۱۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته، وجود دارد.

جواد زاده خاطر نشان کرد: افراد به‌جای اینکه هزینه‌های زیادی برای اجاره یا خرید ساختمان بدهند می‌توانند در منزل کار و شغل خود را بدون مزاحمت برای محیط و اطرافیان به انجام برساند.

وی اظهار کرد: در این نوع کسب‌وکار ارزش‌افزوده کالا و خدمات تولید شده نصیب صاحب شغل می‌شود و برای جهش تولید و مبارزه با معضل بیکاری به‌خصوص در جوانان و زنان یکی از بهترین راه‌های درآمد مشاغل خانگی است.

جوادزاده با تأکید بر اینکه برای رونق تولید لازم است که همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی یکپارچه باشند و توجه به تولید در همه آن‌ها جدی گرفته شود اظهار کرد: جهش تولید با جهش در کار، تلاش فردی و جمعی در سطح جامعه محقق می شود و انتظار می‌رود که برای بسط و گسترش فرهنگ کار و تلاش، زمینه‌های لازم و مشوق‌های انگیزشی را فراهم کرده و پرکاری و پرتلاشی در سطح جامعه به‌عنوان یک ارزش در بین آحاد مردم ترویج داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید