Iranian Agriculture News Agency

سهم قابل توجه استان گیلان در بازار مرغ تهران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان، استان گیلان را یکی از استان‌های تعیین‌کننده تأمین مرغ بازار بزرگ تهران دانست و گفت: واحدهای فعال و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در گیلان علاوه بر پوشش نیازهای داخل استان، به مراکز و شهرهای همجوار نیز صادرات انجام می دهند.

سهم قابل توجه استان گیلان در بازار مرغ تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، «میرحجت علی اکبرنژاد» ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی در بین سایر بخش های اقتصادی کشور حداقل میزان وابستگی به خارج را دارد گفت: بخش کشاورزی از طریق افزایش بهره وری توانسته است ضمن تثبیت تولید و بهره برداری پایدار از منابع، در مجموع روند رو به رشدی را در تولیدات انواع محصولات کشاورزی تجربه کند.

وی به سهم به‌سزای استان گیلان در بحث تولید طیور، دام و صادرات آن به دیگر استان‌ها در سطح کشور اشاره کرد و، افزود: استان گیلان در حوزه صنایع بالا دست حائز رتبه‌های برتر کشوری است و با وجود چندین واحد مرغ اجداد هم‌اینک در رتبه نخست هرم تولید مرغ کشور قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان، استان گیلان را یکی از استان‌های تعیین‌کننده تأمین مرغ بازار بزرگ تهران اعلام کرد و افزود:  واحدهای فعال و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در استان گیلان هم‌اینک علاوه بر پوشش نیازهای داخل استانی و صادرات به مراکز و شهرهای همجوار در حال حاضر سهم بسیار قابل توجه ای از نیاز بازار تهران را نیز تأمین می‌کنند.

مهندس اکبرنژاد به مسافرپذیر بودن گیلان و خیل عظیم گردشگرانی که همه‌ساله همزمان با ایام تعطیلات وارد این استان می‌شوند اشاره کرد و گفت: افزایش سطح جوجه‌ریزی و تولید مرغ از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی گیلان برای پوشش‌دهی بازار از قبل برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

گفتنی است،  هفته جهاد کشاورزی ۲۱ لغایت ۲۷خرداد است و امسال این هفته با شعار «جهاد کشاورزی، جهش تولید، امنیت غذایی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید