Iranian Agriculture News Agency

افزایش کشت و تولید گل محمدی در گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تا پایان برنامه ششم ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های شیب‌دار گیلان، باید گیاه‌دارویی کشت شود که گل محمدی هم جزء آن است.

افزایش کشت و تولید گل محمدی در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، «پارسافر» با بیان اینکه به طور میانگین سالانه بالغ بر هشت و نیم تن گل محمدی در ۱۶ هکتار برداشت می‌شود اظهار کرد: از گل محمدی های برداشت شده ۸۶۴۰ لیتر گلاب به دست می آید.

پارسافر با بیان اینکه گل‌محمدی از قدیمی‌ ترین و مهم‌ ترین گونه گل رز است که سه سال طول می کشد تا به مرحله گلدهی اقتصادی برسد، ادامه داد: با توجه زمین های مستعد و امکانات موجود در گیلان، امکان افزایش سالانه ۵۰ هکتار گلستان گل محمدی در این استان وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: علاوه بر شفت، ارتفاعات رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا مناطق مستعدی برای کشت گل محمدی در گیلان هستند.

وی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی توسعه کشت گیاهان دارویی برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه باید، در بیش از ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های شیب‌دار گیلان، گیاه‌دارویی کشت شود که گل محمدی هم جزء آن است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای کشت گیاه دارویی در ۳۳۰ هکتار از زمین های مستعد گیلان برنامه ریزی شده است، افزود:  از این مقدار سهم گل محمدی ۵۰ هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت هر هکتار گل محمدی برای سه نفر مستقیم و برای ۱۰ نفر هم به طور غیر مستقیم، شغل ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: به اداره های جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان ابلاغ کرده‌ایم؛ کشت گل محمدی را به عنوان یکی از مزیت های اقتصاد کشاورزی به بهره برداران مناطق مستعد، معرفی کنند و اصول فنی کشت و مدیریت باغ های گل را هم به متقاضیان آموزش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید