Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۳.۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در گیلان انجام می شود

ئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۳.۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در این استان انجام می شود بر لزوم ورود دانش به مزرعه برای توسعه و پیشرفت این بخش تأکید کرد.

۳.۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در گیلان انجام می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان, علی درجانی سه شنبه در جلسه شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در سالن جلسات جهاد سازمان استان، اظهار کرد: گیلان استانی کشاورزی است که گردشگری آن نیز بر پایه کشاورزی استوار است.

وی با بیان اینکه توسعه در هر بعدی در استان گیلان باید خود را بخش کشاورزی هماهنگ کند، افزود: ۲۸ درصد اشتغال و ۴۸ درصد اقتصاد استان گیلان بر پایه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به تولید برنج در این استان به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، گفت: گردش مالی در تولید برنج گیلان ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که معادل گردش مالی تولید گندم در ۲۰ استان کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان کمتر از ۰.۹ درصد خاک کشور را دارد و با اشاره به اینکه بیش از ۳.۵ درصدی تولیدات و بیش از ۸ درصد بهره برداری بخش کشاورزی کشور مربوط به استان گیلان است، تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی ورود دانش به مزرعه به منظور توسعه، تولید و حفظ امنیت غذایی است.

درجانی در ادامه با اشاره به تولید بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان گیلان، بیان کرد: سرمایه گذاری و دانش به عنوان دو راهبرد نظام مهندسی کشاورزی کشور بوده که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه ورود دانش به مزرعه یکی از چالش‌های بخش کشاورزی است، افزود: ارتقای دانش در هکتار سبب پیشرفت در بخش کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید