Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بالغ بر ۱۴ میلیارد یارانه بذر در استان گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال یارانه برای تأمین و تدارک بذر انواع محصولات زراعی در طبقات مادری و گواهی‌شده استان خبر داد.

پرداخت بالغ بر ۱۴ میلیارد یارانه بذر در استان گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، الماسی ضمن اعلام این خبر گفت: به‌منظور تنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی، برای تأمین و تدارک انواع بذر محصولات زراعی و در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذر در طبقات مادری و گواهی‌شده در سال گذشته بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال به شرکت‌های تولیدکننده بذر استان که در تولید بذر برنج، گندم و جو فعالیت می‌کردند یارانه پرداخت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: این میزان بذر گواهی‌شده برای تولید بالغ‌بر ۱ هزار ۲۵۰ تن بذر پرداخت‌شده است.

الماسی خاطرنشان کرد: شرکت‌های اتحادیه تعاونی روستایی، اتحادیه زراعتکاران و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با مشارکت مراکز تحقیقاتی و کشاورزان پیشرو در استان با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی نسبت به تولید انواع بذور اصلاح‌شده اقدام می‌کنند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به کشاورزان توصیه کرد برای افزایش کمی و کیفی تولید محصول از بذرهای اصلاح‌شده استفاده کنند تا ضمن بهره‌مندی از اعتبار یارانه‌ای شاهد افزایش محصول در مزارع تحت کشت خود باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید