Iranian Agriculture News Agency

۷۰ درصد اراضی شالیزاری گیلان قابلیت فعالیت مکانیزه دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۷۰ درصد اراضی شالیزاری گیلان قابلیت فعالیت مکانیزه را دارد.

۷۰ درصد اراضی شالیزاری گیلان قابلیت فعالیت مکانیزه دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، درجانی در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آماده‌سازی ۶۵۰۰ دستگاه نشاکار برای کشت برنج در استان گیلان اظهار کرد: ۳۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات داشت و برداشت نیز آماده کار و فعالیت است.

وی افزود: توجه به کشت مکانیزه علاوه برافزایش بهره‌وری، در حفظ سلامتی کشاورزان و رعایت نکات بهداشتی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری موجود در استان گیلان ۶۵ درصد در بخش کشت و ۷۰ درصد در بخش برداشت قابلیت فعالیت‌های مکانیزه را دارند و مابقی به شیوه سنتی کار بوده که نکات فنی و بهداشتی به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم در حوزه توزیع بذر و تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان، تصریح  کرد: در حال حاضر بیش ۱۰۰ بانک نشاء در استان فعال است و بیش از ۳۰ درصد از مزارع و شالیزارهای استان امکان استفاده از بانک نشاء را دارند.

مهندس درجانی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های ما به کشاورزان با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت‌های محلی و خانوادگی برای نشا شالیزارها است، گفت: در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارگران سایر روستاها باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تعریف‌شده رعایت شود.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید