Iranian Agriculture News Agency

۳۳۵ نفر اشتغال در پروژه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی گیلان

«علی درجانی» در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که امروز (پنجشنبه، ۴ اردیبهشت) به ریاست «زارع» استاندار گیلان در محل استانداری برگزار شد در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه های سال ۹۸ اظهار کرد: ۱۱ پروژه در قالب ۱۶ زیر پروژه در بخش های مختلف در دهه فجر افتتاح و به بهر برداری رسیده که از تعداد ۱۱ پروژه، هشت مورد در حوزه سازمان جهاد کشاورزی، یک مورد اداره کل شیلات و دو مورد هم توسعه نوغانداری بوده است که مدیران همان سازمان ها گزارش خواهند داد.

۳۳۵ نفر اشتغال در پروژه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه ها نقش بسیار ارزنده ای در تامین امنیت غذایی و اشتغال در استان گیلان دارد، گفت: کل سرمایه گذاری انجام شده در این بخش در ۱۳ زیر پروژه ۷۴ میلیارد تومان بود که سهم آورده مجریان ۴۶ میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال در پروژه های جهاد کشاورزی، این پروژه ها برای ۳۳۵ نفر ایجاد اشتغال داشته است.

مهندس درجانی با اشاره به اینکه بخش اعظم پروژه‌های تمام شده و افتتاح نیز شده‌اند تصریح کرد: در مقایسه با دی ماه گذشته که آخرین گزارش این پروژه ها را ارایه کرده بودیم در حال حاضر پیشرفت این ۱۳ زیر پروژه ۸۷ درصد پیشرفت تجمعی را در بخش های مختلف شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: ۹ زیر پروژه دارای پیشرفت صددرصدی و چهار پروژه پیشرفت ۶٠ تا ۸۵درصدی داشته اند که میانگین پیشرفت فیزیکی زیر پروژه ها به ۹۳ درصد رسیده است.

مهندس درجانی اذعان کرد: پروژه های سازمان جهاد کشاورزی در بخش تولید بذر در بخش استراتژیک برنج، تولیدات گیاهی، تولیدات باغی، شیلات، آب و خاک، نوغانداری، دام و طیور، سردخانه، صنایع تبدیلی و... اجرا شده است که بخشی از این پروژه ها در دهه فجر ۹۸ با حضور استاندار و مسئولین کشوری مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سهم دولت در کمک بلاعوض از قبل آماده بوده ولی متقاضیان خود مشکلاتی داشتند که از این کمک ها هنوز بهره نگرفته اند، افزود: در سال ۹۹ نیز ۱٠ پروژه را پیشنهاد داده ایم که امیدوارم تا هفته دولت به نتایج و مراحل خوب برای افتتاح و بهره برداری برسیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید