Iranian Agriculture News Agency

آغاز توزیع ۱۷۰ تن انواع بذر پرمحصول در صومعه سرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت : توزیع ۱۷۰ تن بذر پرمحصول از انواع هاشمی ، خزر و گیلانه در کارگزاری های بخش خصوصی آغاز شده است .

آغاز توزیع ۱۷۰ تن انواع بذر پرمحصول در صومعه سرا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، احمد پادیاب  اظهار کرد: ترویج ارقام پرمحصول از لحاظ اقتصادی به نفع شالیکاران است ودر این راستا توزیع این سه نوع بذر به دلیل استقبال کشاورزان صورت می پذیرد .

وی با اشاره به اینکه سالانه ۷هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان توزیع می شود افزود : تا کنون توزیع ۱۵۰۰ تن کود شیمیایی برای اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه سرا انجام گرفته است ‌.

پادیاب از کشاورزان این شهرستان خواست تا با مراجعه به مراکز و کارگزاری ها سهمیه کود شیمیایی خود را دریافت کنند.

وی از انجام ۶۰درصدی شخم زمستانه در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: کشاورزان صومعه سرائی امسال بخاطر شرایط بارندگی و برفبهترین استفاده را در زمینه شخم زمستانه داشته اند .

وی تصریح کرد : این طرح موجب ارتقا بهره وری آب و نیز کشت ، داشت و برداشت سهل تر محصول و در نتیجه کاهش هزینه های کشاورزی می شود.

وی از شروع به فعالیت های اولیه بانک های نشا در شهرستان خبر داد و افزود : امسال با افزایش ۲ بانک نشا جدید تعداد بانک های نشا در شهرستان به ۱۹ عدد می رسد که ظرفیت نشا مکانیزه را در سال زراعی جدید به ۱۸ هزار هکتار خواهند رساند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در ادامه افزود: این بانک ها در حال انجام اقدامات اولیه مانند ضدعفونی خاک و گلخانه  هستند.

وی  تصریح کرد : امسال به کشاورزان صومعه سرائی برای خرید انواع اداوت کشاورزی تراکتور کمباین دستگاه نشا وتیلر در خصوص کاشت و برداشت مکانیزه بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده شده است .

وی افزود : برای تامین آب زراعی کشاورزی ۲۵۰هکتار از آب بندان های صومعه سرا مطالعه صورت گرفت که اجرای بازسازی و تعمیق ۱۵۰ هکتار در ۳۱ روستا شهرستان در حال انجام است .

پادیاب در ادامه اظهار کرد: کشاورزان اقدامات آماده سازی و تعمیر پمپاژها و ادوات کشاورزی و تهیه کود شیمیایی را به روزهای آغازین نشا و فصل زراعی موکول نکنند.

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید سالانه ۶۵ هزار تن برنج سفید و ۲۸۰ آببندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان و کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید