Iranian Agriculture News Agency

اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برای تنظیم بازار مرغ؛

مرغ سایز از تولیدکنندگان خریداری می‌شود

بیش از ۲۱۱۷ تن مرغ مازاد از مرغداران استان گیلان خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خرید مرغ سایز تا رسیدن به قیمت واقعی مرغ زنده ادامه خواهد داشت.

مرغ سایز از تولیدکنندگان خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، علی درجانی در خصوص اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برای تنظیم بازار مرغ گفت: در حال حاضر مرغداران استان مجبور هستند مرغ های آماده کشتار را پایین تر از قیمت های تمام شده خود بفروش برسانند و متحمل ضرر و زیان شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مرغ سایز از تولیدکنندگان خریداری می‌شود، افزود: جمع آوری و کشتار مرغ های سایز از مرغداری و با هدف ایجاد تعادل و تنظیم بازار انجام می شود و تارسیدن به قیمت واقعی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کمک‌های جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مرغ تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات برای جمع‌آوری مرغ سایز در کشتارگاه‌ها در حال انجام است و برای مرغ‌های با سایز بالا نیز مقرر شد که به‌صورت قطعه‌بندی به بازار عرضه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ مازاد تولید استان آمادگی کامل دارد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی فعال در این حوزه تا کنون بیش از ۲۱۱۷ تن مرغ مازاد را از مرغداری های استان خریداری کرده است.

درجانی با اشاره به پیگیری این سازمان و به منظور تامین نیاز استان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و جوجه ریزی مناسب واحدهای گوشتی استان و تامین نهاده ها در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از اول اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون بیش از ٤٠ هزار تن نهاده توزیع و ٩/٥ میلیون قطعه مرغ در واحدهای گوشتی در حال پرورش است.

درجانی در ادامه با بیان اینکه هر ۳ مورد نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته است و در خصوص تأمین نهاده مشکلی نداریم، اضافه کرد: توزیع نهاده ها در سامانه بازارگاه عرضه می شود و هیچ محدودیتی در فروش نهادها وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه گیلان از نظر تولید گوشت قرمز رتبه دوازدهم را در کشور دارد، اظهار کرد: در سه ماه پایان سال ٣٠٠٠ تن گوشت در استان تولید شد که حدود ١٠٠٠ تن مازاد برمصرف بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید