Iranian Agriculture News Agency

گیلان رتبه اول جذب تسهیلات بانکی خط اعتباری مکانیزاسیون کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال ۹۸ به متقاضیان خرید انواع ماشین‌های کشاورزی پرداخت شد.

گیلان رتبه اول جذب تسهیلات بانکی خط اعتباری مکانیزاسیون کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، درجانی از پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال ۹۸ به متقاضیان خرید انواع ماشین‌های کشاورزی خبر داد و افزود: این پرداختی از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی استان انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه این تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت حداقل پنج‌ساله به کشاورزان و متقاضیان خرید انواع ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی پرداخت‌شده ادامه داد: از این محل بیش از دو هزار و ۶٠٠ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی از قبیل انواع تراکتور ۲۱۳ دستگاه، تیلر ۹۶۷ دستگاه، نشاکار برنج ۷۳۰ دستگاه، کمباین مخصوص برنج ۶۰۹ دستگاه و سایر تجهیزات و ادوات و دنباله بندهای کشاورزی جذب‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری ماشین‌های برنج‌کاری جذب‌شده در سال ۹۸ و ماشین‌های موجود از سنوات قبل، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۹۹_۹۸ بیش از ۱۵۷ هزار هکتار از مزارع شالیکاری استان به‌صورت مکانیزه کشت و بیش از ۱۷۰ هزار هکتار نیز با استفاده از کمباین‌های مخصوص برنج برداشت شود.

وی استفاده از ماشین‌آلات و توسعه مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی را به‌عنوان مهم‌ترین عامل ارتقای بهره‌وری کاهش هزینه و افزایش راندمان تولید دانست و تصریح کرد: کاهش سختی کار، ایجاد جذابیت برای قشر جوان روستایی برای ماندن در روستا و تولید محصولات کشاورزی، کاهش انگیزه تغییر کاربری اراضی و درنهایت افزایش درآمد کشاورزان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر از رشد و توسعه قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

درجانی اظهار کرد: برآورد می‌شود میانگین درجه مکانیزاسیون با ضریب نفوذ ماشین در تولید محصول برنج در سال جاری به بیش از ۶۷ درصد ارتقا یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید