Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی در ایام نوروز تعطیل نیست/ سودجویان به فکر تغییر کـاربری اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی در ایام نوروز تعطیل نیست، گفت: سودجویان به فکر تغییر کـاربری اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی نباشند.

جهاد کشاورزی در ایام نوروز تعطیل نیست/ سودجویان به فکر تغییر کـاربری اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی نباشند

به گزارش گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، درجانی بابیان اینکه اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تأمین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط‌زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی‌ـ اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه صیانت از زمین‌های کشاورزی را به‌عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌دانیم، افزود: با مشارکت تمامی شهروندان وظیفه‌شناس می‌کوشیم تا در جهت حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌های سراسر استان محافظت کنیم.

وی بابیان اینکه در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی در ایام نوروز تعطیل نخواهد بود، تصریح کرد: فرصت سوءاستفاده را به سودجویانی که در فکر تغییر کـاربری اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی هستند نمی‌دهیم.

درجانی اضافه کرد: همه‌ساله در تعطیلات نوروزی و ماه‌های آغازین سال جدید، فعالیت‌های سودجویانه و تبلیغات کاذب درزمینه خریدوفروش زمین و تغییر کاربری اراضی کشاورزی باهدف ویلا سازی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش می‌یابد و ازاین‌رو توجه بیش‌ازپیش مردم عزیز را در این ایام خواستاریم و با متخلفان نیز برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید