Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده تولیدات عشایر گیلان

مدیر اداره امور عشایر گیلان گفت: ارزش ناخالص تولیدات عشایر گیلان ۲هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است.

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده تولیدات عشایر گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، هادی‌زاده با بیان ارزش ناخالص تولیدات عشایر گیلان ۲هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است افزود: عشایر سالانه ۳هزار و ۴۰۰تن گوشت قرمز به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۶هزار و ۳۴۰ تن شیر و لبنیات به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال و انواع کرک، پشم، گلیم و جاجیم به ارزش ۷ میلیارد ریال تولید می کنند.

مدیر اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه شهرستان تالش و رضوانشهر بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان را دارند و تاکنون بالغ بر ۱۰هزار میلیون ریال به شرکت‌های تعاونی عشایری اختصاص یافته اظهار کرد: مبلغ ۳هزار میلیون ریال به شرکت تعاونی عشایر رضوانشهر و۷ هزار میلیون ریال به شرکت تعاونی عشایر تالش تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: استان سه شرکت تعاونی در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با سرمایه اولیه ۳هزار و ۸۰۰میلیون ریال با ۲۰۰نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای اجرای پروژه‌های مرتبط با آب و راه عشایری به مبلغ ۳۴ هزار و۶۰۰ میلیون اختصاص داده شد اذعان داشت: ۱۷ پروژه آبرسانی در بخش لوله گذاری و احداث مخزن تامین آب شرب و بهداشتی در سامانه های عرفی مناطق تالش، رضوانشهر، ماسال، رودبار، فومن و شفت و ۵ پروژه راه عشایر به مسافت ۴۱ کیلومتر در شهرستان های تالش، رودبار، ماسالبرنامه ریزی شده است.

هادی زاده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری اداره امور عشایر را مطالعات جامع در شهرستان رودبار عنوان کرد و گفت: این مطالعات به منظور تعیین توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قدرت شناسایی طایفه‌ها تیرها، مسیرهای کوچ دام، کانون‌های حمایتی، مدت اقامت عشایر در مناطق ییلاقی، ثبت کد ملی سرپرست خانوار عشایر، مشخص شدن سامانه‌های عرصه، تعیین کانون‌های حمایتی است.

وی با عنوان اینکه ۱۶۰۰ تن انواع نهاده‌های دام بین دامداران عشایر در سال ۹۸ توزیع شده افزود: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با پرداخت تسهیلات و پرورش دام سبک نسبت به افزایش تولید گوشت قرمز کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید