Iranian Agriculture News Agency

روز مزرعه کیوی در تالش برگزار شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی از برگزار شدن روز مزرعه کیوی برای انتقال یافته‏ های تحقیقی و علمی به مروجین و باغداران در شهرستان تالش خبر داد و گفت: روز مزرعه کیوی یکی از روش های ترویجی است.

روز مزرعه کیوی در تالش برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان‏، منشی‌زاده با اشاره به مراسم روز مزرعه کیوی که در روستای جوکندان شهرستان تالش برگزار شد گفت: روز مزرعه کیوی یکی از روش ‌های ترویجی است که محققین یافته ‌های تحقیقاتی را در مزرعه به صورت عینی و عملی به مروجین و کشاورزان انتقال می‌ دهند و مسائل و موارد فنی کشت و کار مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی افزود: با توجه به استقبال باغداران کیوی از کاشت ‌و توسعه باغات خود، آنان نیازمند داشتن اطلاعات کافی برای رعایت اصول علمی و فنی احداث باغ، کشت نهال، مراحل داشت و نیز برداشت محصول بوده تا به عملکرد مناسب در واحد سطح دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در روز مزرعه کیوی مباحث مختلفی از جمله هرس و اصلاح تغذیه، آبیاری، آفات و بیماری ‌های باغات کیوی توسط محققین ارائه شد اظهار کرد: باغداران با کسب آموزش لازم و اطلاعات مربوطه، نسبت به انجام برنامه‌ های آینده نیز اعلام آمادگی کردند.

مهندس منشی زاده همچنین ابراز امیدواری کرد: در ادامه مراحل کشت و کار کیوی شاهد افزایش عملکردها باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید