Iranian Agriculture News Agency

پایان برداشت بادام زمینی در گیلان با ارزش اقتصادی 770 میلیارد تومان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با بیان اینکه برداشت بادام زمینی در گیلان از اواسط شهریور ماه در آستانه اشرفیه قطب تولید این محصول در گیلان آغاز و تا پایان مهر به اتمام رسید گفت: بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بادام زمینی به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه کردند.

پایان برداشت بادام زمینی در گیلان با ارزش اقتصادی 770 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان،  ابراهیم اکبر زاده با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار اراضی حاصلخیز، قطب تولید این محصول در کشور و استان گیلان محسوب می‌شود افزود: بادام زمینی درشهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه بطور متوسط در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی حدود ۶ و نیم تن پیله‌تر استحصال می‌شود افزود: از این میزان پیله‌تر، حدود ۴ تن دانه بادام زمینی به دست می‌آید، ضمن آنکه بیش از ۸۰ درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور در آستانه اشرفیه تولید و به بازار‌های مصرف عرضه می‌شود.

کشت بادام زمینی همه ساله از اوایل اردیبهشت آغاز و برداشت آن نیز از اوایل مردادماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد.

گیلان ۳ هزار هکتار مزرعه بادام زمینی داردو همچنبن ۸ کارخانه فرآوری محصول بادام زمینی در گیلان فعال است و همچنین ۲۰۰ کارگاه سنتی کار خشک کردن و بسته بندی این محصول را بر عهده دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید