Iranian Agriculture News Agency

آئین برداشت مکانیزه برنج رقم اصلاح شده پرمحصول کیفی آنام در شهرستان انزلی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گیلان گفت؛آیین برداشت مکانیزه برنج رقم اصلاح شده پر محصول کیفی آنام امروز ۶ مرداد ماه در روستای آبکنار شهرستان انزلی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ،رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور و نمایندگان برنج کشور ، فرماندار ، مدیران و معاونین استانی و شهرستانی ، شورای اسلامی و جمعی از کشاورزان برگزار شد.

آئین برداشت مکانیزه برنج رقم اصلاح شده پرمحصول کیفی آنام در شهرستان انزلی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان،  منشی زاده در حاشیه برگزاری این مراسم گفت:  این برنامه با هدف گذر از برداشت دستی و استفاده از ماشین های برداشت (توسعه مکانیزاسیون ) ، نمایش دستگاه‌های برداشت ،فواید آن جهت کاهش هزینه ها، سرعت بخشیدن به برداشت و کاهش ضایعات برنج و بالا رفتن سطح آگاهی کشاورزان برگزارشد.

وی با اشاره به اینکه رقم آنام در کنار ارقام کیفی و محلی قرار دارد و از نظر کیفیت قابل رقابت با رقم هاشمی است ،تصریح کرد ،زود رس بودن، عملکرد بیشتر، مقاومت در مقابل ورس و خوابیدگی ،بازار پسندی مناسب و...که حاصل تلاش محققین موسسه تحقیقات برنج کشور بوده از دیگر مزایایی کشت این رقم محسوب می شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی  استان افزود ؛طی این برنامه آخرین یافته های تحقیقاتی توسط محققین و تجربیات کشاورزان و مروجین در راستای افزایش عملکرد محصول ، کاهش هزینه های تولید و... مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت.

گفتنی است این مراسم با بازدید از نمایشگاه ماشین های برداشت و پذیرایی از مدعوین توسط اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی که وظیفه پخت خوراکی ها و غذهای که از برنج تهیه می شود( نان ،کاکا، شیر برنج ،رشته خشکار و...) را داشتند به پایان رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید