Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهه مبارک فجر؛

بهره برداری از 183 پروژه ی کشاورزی در استان گلستان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه همزمان با فرارسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر، گفت: در ایام ا...دهه ی مبارک فجر تعداد ۱۸۳ طرح و‌پروژه ی عمرانی و تولیدی و اقتصادی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان، به بهره برداری می رشد.

بهره برداری از 183 پروژه ی  کشاورزی در استان گلستان

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان در این نشست با تبریک فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر گفت: در ایام ا...دهه ی مبارک فجر تعداد ۱۸۳ طرح و‌پروژه ی عمرانی و تولیدی و اقتصادی سازمان با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان، با اشتغالزایی ۵۶۶ نفر و بهره مندی ۱۲۴۲۸ خانوار به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در استان گلستان ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۶۵۳ هزار هکتار اراضی زراعی، ۳۹ هزار هکتار باغات و گیاهان دارویی و ۴ میلیون واحد دامی جزو پتانسیل های ارزشمند باغی، دامی و زراعی استان گلستان است.

 مهاجر در ادامه ی سخنانش گفت: در سال جاری تولیدات ما رشد قابل توجهی داشته است و به حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، خاطرنشان کرد: در تولید دانه های روغنی، سویا، کلزا، آفتابگردان و گوشت مرغ  و هلو و توتون مقام اول را در کشور داریم که گویای پتانسیل های تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان است.

 مهاجر در ادامه نشست خبری به تشریح فعالیت ها و عملکرد سازمان در بخش های مختلف پرداخت و افزود: در سال ۹۱ میزان تولید مرغ در استان ۹۰ هزار تن در سال بود که این میزان در سال ۹۸ به ۲۶۴ هزار تن رسید و امروز به لطف خداوند و همت تولیدکنندگان به تولید ۲۷۰ هزار تن دست یافته ایم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان  در بخش دیگری از سخنانش با بر شمردن برخی از مهم ترین  دستاوردهای جدید تحقیقاتی بخش کشاورزی استان گفت: رقم گندم مقاوم به شوری دستاورد مهم تحقیقاتی ماست.

مهاجر بزرگترین پروژه بخش کشاورزی استان را زهکشی ۷۸ هزار هکتاری از اراضی استان اعلام کرد که با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد و لایروبی و مرمت آب بندان ها و آبیاری تحت فشار را نیز از پروژه های مهم در دست اقدام سازمان خواند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید