Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان:

اقدامات دولت در حوزه های آبیاری تحت فشار، زهکشی و آبخیزداری استان گلستان بی‌نظیر است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته توجه خاصی به حوزه های زهکشی، آبخیزداری و آبیاری تحت فشار داشته است.

اقدامات دولت در حوزه های آبیاری تحت فشار، زهکشی و آبخیزداری استان گلستان بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته توجه خاصی به حوزه های زهکشی، آبخیزداری و آبیاری تحت فشار داشته است.

وی افزود: اقداماتی که طی سالیان اخیر در حوزه های آب و خاک و مدیریت آبیاری انجام شده کم نظیر است.

مهاجر افزود: در ۴ سال گذشته ۷۸ هزار هکتار زهکشی داشتیم که پیش از این فقط ۵ هزار هکتار انجام شده بود.

وی اضافه کرد: در حوزه آبیاری تحت فشار از سال ۹۲ تا الان ٣۵ هزار هکتار اضافه شده است در حالیکه این عدد در تمام سالیان قبل از ۹۲،  ٣٨هزار هکتار بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: در زمینه آبخیزداری از ۶۵۰ هزار هکتاری که انجام شده است، ۳۳۵ هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید و طی ۷ سال گذشته انجام شده است.

مهاجر یادآور شد: ۱۰۰ هزار هکتار از پروژه های آبخیزداری ما در استان گلستان فقط در سال ۹۹ انجام گرفته که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در پایان گفت: زهکشی ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی طی سال جاری و سال آینده توسط سازمان جهادکشاورزی و ۴۳ هزار هکتار نیز توسط شرکت آب منطقه ای در حال انجام است که زهکشی های انجام شده به عدد بی سابقه ی ۱۷۶ هزار هکتار خواهد رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید