Iranian Agriculture News Agency

‍ برگزاری آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت دار استان در سطح ۵٠هزار هکتار و طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ۱۵ هزار هکتار برگزار شد.

‍ برگزاری آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت دار استان  گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا، آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت دار استان در سطح ۵٠هزار هکتار و طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ۱۵ هزار هکتار با حضورسردار دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، استاندار گلستان، سردار ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا و  مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۷ دی ٩٩ در محل مرکز آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار شد.

در این مراسم؛ مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز نتیجه ی زحمات و تلاش شبانه روزی عزیزان بسیجی و جهادگر که نوید و امید جدیدی در دل کشاورزان به جود آورده است را مشاهده می کنیم.

وی افزود: زهکشی 128 هزار هکتار از اراضی در حال حاضر در حال تکمیل شدن است و 50 هزار هکتار نیز در برنامه داریم که به لطف خداوند و تلاش و همت همه ی عزیزان انشالله به اتمام خواهد رسید.

مهاجر گفت: برنامه دیگری که در دست اقدام است اجرای سیستم های نوین آبیاری در تعاونی های تولید است که با تحقق این مهم 60 درصد صرفه جویی در مصرف آب خواهیم داشت زیرا سرانه مصرف آب ما در گلستان 1200 متر مکعب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنانش برقی کردن چاه های کشاورزی را اولویت دوم استان دانست و اظهار امیدواری کرد: این مهم با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود تا مدیریت منابع آبی و اجرای آبیاری تحت فشار تسهیل شود.

در این نشست همچنین سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر ازتلاش و پیگیری شبانه روزی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، مدیریت ایشان را در کشور مثال زدنی خواند و گفت: باز کردن گرهی از مشکلات مردم رضایت خداوند را در پی دارد و ما تمام همت و تلاش خود را برای تامین رضایت خدا و خلق خدا به کار خواهیم بست.

وی افزود: اولویت اول استان گلستان کشاورزی است و اولین موضوعاتی که در دستور کار ما قرار دارد پیگیری در امور و بهبود وضعیت کشاورزی در استان است.

سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: کشور ما نیاز به دانش بومی کشاورزی دارد آموزش و پژوهش در این حوزه می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت: امروز به لطف خداوند کلنگ زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی منطقه کردکوی به زمین زده می شود و امیدواریم با اجرای آن مردم منطقه زندگی و معیشت بهتری را تجربه کنند.

سردار  محمد صرفه جویی در مصرف آب و بهبود وضعیت اراضی و تخلیه ی سیلابهای فصلی را از برکات اجرای این پروژه ها عنوان کرد.

در پایان این نشست آیین کلنگ زنی پروژه زهکشی ۵۰۰۰۰ هکتار از اراضی اولویت دار استان با حضور سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دکتر حق شناس استاندار گلستان ، سردار ملک شاهکوهی و حجت الاسلام والمسلمین رعایتی فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید