Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش نقش جهادکشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب و شعار سال در گرگان

همایش نقش جهادکشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب و شعار سال با حضور نماینده ی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی۴ تیر ۹۹ در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد.

برگزاری همایش نقش جهادکشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب و شعار سال در گرگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این همایش مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تبریک هفته کرامت درخصوص نقش جهاد کشاورزی در گام دوم انقلاب سخن گفت و با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری و انتخاب شعار سال به نام جهش تولید به تشریح تاثیر و نقش جهادکشاورزی در تولید و تامین  امنیت غذایی اشاره کرد و در ادامه به مهمترین موارد در تبیین گام دوم انقلاب پرداخت.

وی نقش تولید محصولات کشاورزی در امنیت غذایی کشور  را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: هم اکنون این استان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی جایگاه ویژه ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

در ادامه ی همایش آیت اله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با تبیین نقش جهادکشاورزی در گام دوم انقلاب گفت: وظیفه داریم در کنار نیروهای متخصص، با فرهنگ‌سازی مناسب در بخش کشاورزی علمدار اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی باشیم و در تبلیغ و ترویج فرهنگ جهادی تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی است و اگر هر کشوری بخواهد  پیشرفت کند باید به کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به کشاورزی تمدن ساز اسلامی  گفت: در گام دوم باید به کشاورزی خودساخته و پایدار و متناسب با جامعه ی اسلامی توجه کنیم.

وی در ادامه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در گام اول انقلاب به ویژگی های گام اول  و دوم انقلاب از جمله دفاع از کرامت و حفظ و صیانت از ارزش ها و معیارها و ارزش های اسلامی و تمدن سازی بر اساس فرامین اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: بدون تردید جهادکشاورزی یکی از بازوان اصلی و قدرتمند انقلاب اسلامی است بنابراین حوزه ی نمایندگی ولی فقیه مسوولیت سنگین فرهنگ سازی و نشر و گسترش فرهنگ جهادی در جامعه ی مخاطب را بر عهده دارد.

در این همایش دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان با اشاره به اهمیت توجه به گام دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب چشم اندازی است برای ما که نگاهی به آینده داشته باشیم.

وی به لزوم متکی نبودن اقتصاد به نفت تاکید کرد و گفت اگر می توانستیم بودجه ی مناسبی برای تکمیل سد نرماب تامین کنیم از آنجا که این سد معادل سه سد است هم  جلوگیری از خطر سیل میشد هم آب  ۲۰ هزار هکتار از اراضی تامین میشد و هم بخشی از مردم استان که از آب شرب سالم بهره مند نیستند برخوردار می شدند.

استاندار گلستان در ادامه با تقدیر از تلاش جهادی مدیران و مسوولان سازمان جهاد کشاورزی در استان و تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی  که بی نظیر است افزود: اما علی رغم این کوشش مدیران و با وجودی که در تولید ۱۳ محصول رتبه ی اول تا سوم را داریم  متاسفانه معیشت مردم استان مناسب نیست.

در این مراسم همچنین دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به استفاده ی درست از ظرفیت ها و منابع طبیعی و خدادادی گفت: گره گشای ما در گام دوم انقلاب اسلامی مدیریت جهادی است.

دکتر منتظری گفت: برای اشتغال مولد و پیشگیری از خام فروشی باید به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی توجه کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، در پایان مراسم از ارائه کنندگان برتر مقاله تجلیل شد.

در پایان نیز نشست خبری با حضور اصحاب برخی از  رسانه ها برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید