Iranian Agriculture News Agency

نشست مجمع نمایندگان منتخب مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جهادکشاورزی استان

نشست صمیمانه رییس سازمان جهادکشاورزی استان به همراه معاونان و مدیران اجرایی سازمان با مجمع نمایندگان منتخب مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی چهارم اردیبهشت ۹۹ در محل سالن قدس این سازمان برگزار شد.

نشست مجمع نمایندگان منتخب مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جهادکشاورزی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این نشست که با هدف بررسی آخرین وضعیت بخش کشاورزی استان، ظرفیت ها و مشکلات آن برگزار شد،  مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان با تشریح عملکرد سازمان در بخش های مختلف و با بیان جایگاه بخش کشاورزی استان در کشور گفت: امیدواریم با همکاری و پیگیری های مجدانه نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم ارتقای بیشتر تولید را در استان شاهد باشیم و همچنین مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع کنیم.

وی افزود: حفاظت و بهره‌وری بهینه از منابع تولید بنیان اساسی اهداف بخش کشاورزی است.

مهاجر در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان به صورت مستقیم و ۶۵ درصد اقتصاد استان به صورت غیر مستقیم به بخش کشاورزی وابسته است گفت: ۶۰ درصد دانه های روغنی کشور در گلستان تولید می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با تشریح اهم برنامه ها و پروژه های جهش تولید در بخش کشاورزی به تعدادی از پروژه های شاخص بخش کشاورزی در استان اشاره کرد.

وی برگزاری این نشست را فرصت مغتنمی دانست تا بتوان ضمن بررسی مشکلات پیش روی بخش کشاورزی به راهکارهای مناسبی برای حل معضلات این بخش پرداخت.

در ادامه این نشست رحمت الله نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان و نماینده ی منتخب مردم شریف شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان گلستان قطب کشاورزی کشور است گفت: دغدغه همه ی نمایندگان مردم شریف استان گلستان در مجلس شورای اسلامی پیشرفت و توسعه ی همه جانبه ی استان و تقویت معیشت مردم منطقه است.

در ادامه غلامعلی کوهساری نماینده منتخب مردم شریف شهرستان رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان به فضل الهی همدل و همراه بامسوولان و مدیران و همکاران بخش کشاورزی استان خواهد بود و از  تمام تلاش خود  برای توسعه و پیشرفت و ارتقای بخش کشاورزی استان استفاده خواهد کرد.

رضا آریان پور نماینده منتخب مردم شریف شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: توسعه ی پرورش کرم ابریشم و رفع مشکلات نوغانداران منطقه  و توسعه ی باغات و اراضی شیبدار و تقویت معیشت مردم در شهرستانهای شرق استان از اهداف اساسی ما خواهد بود.

در ادامه رمضانعلی سنگدوینی نماینده منتخب مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اولویت اول ما باید بخش کشاورزی باشد گفت: امسال سال سختی برای دولت است و باید مراقبت کنیم که صدمه ای به کشاورزی استان که بخش اعظم اقتصاد استان وابسته ی به آن است وارد نشود.

در این نشست غلامرضا منتظری نماینده منتخب مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع و راهبردی در زمینه ی صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت:  وجود سند آمایش سرزمین بسیار مهم است تا زمانی که این مهم انجام نشود کار ما سلیقه ای است اگر آمایش سرزمین شکل بگیرد براساس نیاز منطقه کشت و تولید خواهد شد.

امان قلیچ شادمهر نماینده منتخب مردم شریف گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: در استان گلستان ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ علمی و تحقیقاتی داریم.

وی در ادامه به لزوم توجه به معضل اشتغال و به کارگیری جوانان فارغ التحصیل بیکار و لزوم  تغییر الگوی کشت تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید