Iranian Agriculture News Agency

افتتاح یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان

مراسم افتتاح یگان حفاظت امور اراضی استان با هدف صیانت از سرمایه های استانی و کمک به تامین غذای جامعه و جلوگیری از تخلفات در اراضی کشاورزی ۲۳ آبان ماه در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

افتتاح یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این مراسم سرهنگ حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور و هیات همراه ، حجت الاسلام سیدحسینی  دادستان گرگان، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و مدیران و کارشناسان حضور داشتند.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به اهمیت یگان حفاظت امور اراضی اشاره کرد وگفت: افتتاح یگان حفاظت امور اراضی و باغی در استان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: خاک ما واقعا با ارزش است و وظیفه داریم این منبع خدادادی را حفظ کنیم در این خصوص شهرستانها می توانند از پتانسیل ناظرین استفاده کنند و با ارایه آموزشهای لازم اطلاعات موثر را انتقال دهند.

دکتر مهاجر هر گونه تغییر کاربری را آفت کشاورزی خواند و تاکید کرد اولویت اول ما حفظ زمین است. زیرا اگر زمین نداشته باشیم محصولی نخواهیم داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در چند سال گذشته جلوی ساخت و سازها را گرفته ایم و اقدامات پیشگیرانه ی ما قابل مقایسه با پنج سال گذشته نیست. اما این کار باید با جدیت تداوم پیدا کند.

در این نشست همچنین سرهنگ حسن آبادی فرمانده ی یگان حفاظت امور اراضی کشور بر ضرورت جلوگیری از تخلفات در اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت:

استان گلستان شانزدهمین استانی در کشور است که یگان حفاظت امور اراضی در آن تشکیل و معارفه انجام می شود.

سرهنگ حسن آبادی افزود: امنیت محصول اجتماعی است اگر به دنبال  امنیت پایدار هستیم این امنیت را باید با مشارکت و حمایت همه ی سازمانها و مشارکت مردم داشته باشیم زیرا این کار فرابخشی است و همه ی دستگاهها باید دست به دست هم دهند تا حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی که اولویت اول ماست محقق شود.

وی افزود: یکی از وظایف دهیاران ابلاغ قانون حفظ کاربری اراضی و نظارت دقیق بر حسن اجرای قانون است که می تواند نقش کلیدی در حوزه ی پیشگیری داشته باشد.

فرمانده ی یگان حفاظت امور اراضی کشور در ادامه سخنانش گفت: بسیج و رسانه ها و بخصوص صدا و سیما با آگاهی بخشی به مردم می توانند نقش تاثیرگذار خود را به درستی ایفا کنند.

در ادامه ی  نشست حجت الاسلام سیدحسینی دادستان مرکز استان گلستان گفت:

کشوری که دارای امنیت غذایی باشد اقتدار و استقلالش بیشتر است. بحث مهم امنیت غذایی هم به خاک بر می گردد که منبع تولید غذاست زیرا اگر خاک سالم نداشته باشیم امنیت غذایی نداریم. بنابراین باید خاک را به عنوان مهم ترین منبع تولید غذا حفظ کنیم و این از ضروریات است.

وی افزود: مهم ترین وظیفه ی جهادکشاورزی حفظ خاک و آگاهی بخشی به مردم در خصوص ارزش و اهمیت حفظ خاک است. نباید بگذاریم خاکی که مستعد کشاورزی است تغییر کاربری بدهد چرا که برگشت پذیری آن بسیار مشکل و در مواردی برگشت ناپذیر است.

دادستان مرکز استان در ادامه از تشکیل یگان حفاظت امور اراضی در استان اظهار خوشحالی کرد و تاکید کرد این یگان در ابتدای امر و قبل از شروع ساخت و ساز و تغییر کاربری به سرعت جلوی عملیات ساخت را بگیرد تا هزینه ی اضافه هم به دستگاهها و افراد تحمیل نشود.

در این نشست حسن خسروی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان نیز با تشریح فعالیت ها و وظایف و سیاستهای امور اراضی استان گفت: در سال جاری ۶۷ ساخت و ساز غیر مجاز در استان اعلام شد که نیاز به بررسی و اعلام نظر داشت از این تعداد ۹ مورد در ۴ روستا خارج از بافت روستا و بقیه همه در داخل بافت روستا بودند.

مدیر امور اراضی سازمان در پایان سخنانش از تلاش و کوشش ریاست سازمان و همکاران سختکوش مجموعه ی امور اراضی در استان علی رغم وجود سختی ها و کمبود امکانات  تقدیر کرد.

در پایان این نشست حکم سرهنگ محمد صالح خلیلی به عنوان فرمانده ی یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان به وی ابلاغ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید