Iranian Agriculture News Agency

برزعلی پیش بینی کرد:

برداشت حدود 900هزار تن گندم در استان گلستان

نشست خبری مدیران اقتصادی و نظارتی استان گلستان؛ رییس سازمان جهادکشاورزی، رییس سازمان صمت، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل غله استان و جمعی از اصحاب رسانه استان ١۶ خرداد ۱۴۰۱ در محل سالن قدس سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

برداشت حدود 900هزار تن گندم در استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، نشست خبری مدیران اقتصادی و نظارتی استان گلستان؛ رییس سازمان جهادکشاورزی، رییس سازمان صمت، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل غله استان و جمعی از اصحاب رسانه استان ١۶ خرداد ۱۴۰۱ در محل سالن قدس سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به منظور اطلاع رسانی و در خصوص پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه آرد و نان برپا شد، محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در سال جاری بیش از ۳۷۰ هزار هکتار کشت گندم داشتیم و پیش بینی می شود که نزدیک به ۹۰۰ هزار تن برداشت گندم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت گندم استان بالاست، افزود: بنا داریم در سال جاری قالب کشت گندم را در استان به سمت کشت قراردادی ببریم.

برزعلی در ادامه سخنانش گفت:  تاکنون ۳۲۵ هزار تن گندم خریداری شده است.

وی در خصوص نحوه ی نظارت سازمان بر تنظیم بازار گفت: نظارت بر بازار که از دی ماه سال گذشته در حوزه وظایف سازمان جهادکشاورزی استان است همچنان و بی وقفه حتی در روزهای تعطیل ادامه دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص دستاوردهای سفر اخیر اعضای کمیسیون  مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از نزدیک از زنجیره های تولید گوشت مرغ و‌تخم مرغ بازدید کردند و مشاهده کردند که استان در عرصه استقرار زنجیره گوشت مرغ موفق عمل کرده و نیاز کلان شهر تهران را نیز تامین می کند.

انجام ۱۶ هزار مورد بازرسی در سطح استان گلستان

در ادامه درویشعلی حسن زاده رییس سازمان صمت استان گلستان گفت: با هم افزایی و تعامل با جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، غله، همیاران بسیجی و پلیس اقتصادی اقدامات ویژه ای انجام دادیم که حتی در روزهای تعطیل هم ادامه داشت.

وی افزود: خروجی این اقدامات این بود که ۱۶ هزار مورد بازرسی در سطح استان انجام دادیم و ۵۶۲ پرونده تخلفاتی تشکیل شد که تعیین تکلیف خواهد شد.

 نظارت ها حدود ۵ برابر شده است

سپس تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در خصوص صف های طولانی نان گفت: فکر می کنیم صف های طولانی خرید نان به دلیل  افزایش تقاضای خرید نان و خام فروشی به دلیل تفاوت زیاد قیمت آرد آزاد و دولتی در بازار باشد.

وی افزود: در دو ماهه ابتدای سال گذشته ۱۳۶ فقره پرونده داشتیم اما این تعداد در دو ماهه سال جاری به۵۷۶ فقره پرونده  رسیده است و این نشانگر این است که نظارت ها حدود ۵ برابر شده است.

 در ادامه محمدرضا افشار مدیرکل غله استان گفت: در استان گلستان ۳۳۰هزار تن گندم خریداری شده است و امیدواریم تا آخرهفته جاری بتوانیم مبالغ کشاورزان را پرداخت کنیم.

وی افزود: صف های طولانی نانوایی ها مختص استان ما نیست و در همه جای کشور است اما کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از نظارت های مردمی بهره ببریم سامانه های مختلفی طراحی کردیم که شبانه روزی در خدمت شهروندان هستیم.

افشار در ادامه گفت: برای حل مشکل صف های طویل نانوایی ها راهی نداریم جز اینکه به سمت هوشمندسازی نظارت ها برویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید