Iranian Agriculture News Agency

در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد؛

تعداد 136 طرح عمرانی و تولیدی اقتصادی جهاد کشاورزی در استان گلستان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در ایام ا...دهه ی مبارک فجر تعداد 136 طرح عمرانی و تولیدی اقتصادی سازمان با اعتباری بالغ بر 1123 میلیارد تومان، اشتغالزایی 904 نفر و بهره مندی 9628 خانوار به بهره برداری می رسد.

تعداد 136 طرح عمرانی و تولیدی اقتصادی جهاد کشاورزی در استان گلستان

 

 به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این نشست با تبریک فرا رسیدن ایام ا... دهه ی مبارک فجر اظهار امیدواری کرد: در گام دوم انقلاب در راستای توسعه ی بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

ایشان افزود: در ایام ا...دهه ی مبارک فجر تعداد 136 طرح عمرانی و تولیدی اقتصادی سازمان با اعتباری بالغ بر 1123 میلیارد تومان، اشتغالزایی 904 نفر و بهره مندی 9628 خانوار به بهره برداری می رسد.

مهاجر گفت: استان گلستان با برخورداری از ۴ میلیون واحد دامی، دارا بودن مقام ششم تولیدات بخش کشاورزی و تولید ۱۵ نوع محصول استراتژیک یکی از بزرگترین قطب های کشاورزی کشور است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در ادامه با یادآوری وقوع خشکسالی های شدید در سال های قبل و در حال حاضر و تبعات و خسارت های زیان بار آن گفت: با وجود تمام مشکلاتی که داشتیم و داریم و کاهش تولید ۷۰۰ هزار تنی اما به لطف خداوند و تلاش و همت کشاورزان و کارشناسان سازمان  توانستیم با فعالیت های تحقیقاتی ثبات تولید را در استان رقم بزنیم.

ایشان به کارهای شاخص سازمان جهادکشاورزی استان اشاره کرد و افزود: زهکشی اراضی استان، فعال سازی صنایع تبدیلی و به روز کردن آن ها و افزایش ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی، توسعه کشت گلخانه ای و افزایش تولیدات سبزی و صیفی، توسعه باغات مثمر در اراضی شیبدار، به نژادی در دام سبک و سنگین، آغاز بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا، راه اندازی اولین زنجیره گوشت قرمز کشور و افزایش ضریب مکانیزاسیون از آن جمله است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید