Iranian Agriculture News Agency

بخشدار مرکزی هرسین خبر داد:

55 روستای هرسین گرفتار کم‌آبی

با اجرای دو مجتمع آبرسانی در بخش مرکزی هرسین، مشکل آبرسانی 55 روستا تا 50 سال آینده حل خواهد شد.

بخشدار مرکزی بخش هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: روستاهای بخش هرسین سال‌ها است که با مشکل کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو هستند.

بساطعلی نوری افزود: برای آبرسانی به بخش مرکزی هرسین، در قالب دو مجتمع برنامه‌ریزی شده تا سیستم آبرسانی قدیمی این بخش اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع اول شامل پروژه سرخه‌ده برای آبرسانی به 37 روستا برنامه‌ریزی شده که زیرمجموعه مجتمع پاسار است.

نوری ادامه داد: پروژه دوم نیز که زیرمجموعه مجتمع پاسار است، شامل دو حلقه چاه عمیق در عزیزآباد و صوفی‌وند حفر می‌شود تا آبرسانی 18 روستای بخش مرکزی هرسین تأمین شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تزریق بودجه، بخش بزرگی از این دو مجتمع تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و در صورتی که این اعتبارات به‌موقع تأمین نشود، پروژه در اواسط سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی یادآور شد: با تأمین اعتبارات، بخش عمده این پروژه تا فرا رسیدن 22 بهمن‌ماه که شامل آبرسانی به 20 روستا است، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نوری درباره میزان برآورد هزینه این دو مجتمع تأکید کرد: برای این دو مجتمع، به‌صورت مجموع 10 میلیارد برآورد هزینه شده که با اجرای آن بخش بزرگی از مشکلات آب شرب منطقه برطرف شده و با مطالعات انجام شده تا 50 سال بخش هرسین مشکل آبرسانی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: کشاورزی در بخش مرکزی هرسین به‌صورت دیم بوده و هر سال در صورتی که میزان بارندگی خوب باشد، وضعیت کشاورزی منطقه نیز مناسب خواهد بود.

نوری همچنین گفت: مطالعات برای اجرای سد بابازید را در دست اجرا است که با پایان فاز اول و مطالعات اولیه، فاز دوم و اجرای پروژه را در دستور کار داریم که با ایجاد این سد، کشاورزی منطقه متحول خواهد شد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

A-910823-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید