Iranian Agriculture News Agency

گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و محصولات کشاورزی در مشهد

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و محصولات کشاورزی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در این نمایشگاه 31 استان کشور حضور دارند که محصولات و تولیدات خود را تا 12 آبان‌ماه در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: صادرات هر یک تن محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی بین یک‌هزار تا پنج‌هزار و 700 دلار برای کشور ارزآوری به‌دنبال دارد، این در حالی است که ارزآوری صادرات این میزان صنایع دستی 25 هزار و 800 دلار است.

محمدحسن صالحی‌مرام افزود: صنایع دستی با توجه به پیشینه و ظرفیت‌های خاص خود از ارکان مهم توسعه و رونق اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی ایران با برخورداری از ظرفیت‌های خاص و منحصر به فرد خود از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.

صالحی‌مرام اشتغال پایدار، کم هزینه بودن آموزش، ارزش افزوده و ارزآوری بالا برای کشور و سهولت و فراوانی دستیابی به مواد اولیه مورد نیاز را ازجمله مزیت‌های صنایع دستی به نسبت سایر صنایع ذکر کرد.

وی ادامه داد: امروز سرمایه مورد نیاز برای ایجاد شغل در صنایع مختلف در کشور حداقل 500 الی 700 میلیون ریال است ولی در بخش صنایع دستی با 30 الی 50 میلیون ریال یک شغل پایدار ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: پایداری شغل در صنایع دستی هم بسیار بیشتر از سایر صنایع است و به بیش از نیم قرن هم می‌رسد.

صالحی‌مرام یادآور شد: برخی از فعالان عرصه صنایع دستی کشور بیش از 50 و یا حدود 80 سال در حرفه‌های مرتبط در این بخش فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: علاوه بر شرکت‌کنندگان داخلی نمایندگانی از کشورهای قبرس، امارات، ترکیه، تایلند، برزیل و قزاقستان در این نمایشگاه حضور دارند.

سیدمحمد سیدی افزود: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود رادر فضایی به وسعت حدود 20 هزار مترمربع در قالب 335 غرفه در معرض دید علاقمندان قرار داده‌اند./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

A-910809-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید