Iranian Agriculture News Agency

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از بالفعل شدن پتانسیل‌های موجود کشاورزی جلوگیری می‌کند

اگر گفتمان جدید رهبری در خراسان شمالی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار می‌گرفت، امروز و در این موقعیت زمانی، جامعه شاهد طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس نبود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب با اشاره به نگرش رهبری در زمینه "استحقاق‌ها و استعدادها" که در مشهد طرح‌ریزی فرمودند، گفت: مقام رهبری در مشهد اشاره فرمودند که "استحقاق‌ها و استعدادها" باید به حالت بالفعل تبدیل شوند و در صورتی که این استعداد و حقوق اجرایی نشوند، ظلم صورت گرفته است. ایشان با همین نگاه بحث تحریم‌های خارجی را "غیرمنطقی و وحشیانه" ارزیابی می‌کنند.

رحمت‌اله بنار افزود: استیضاح حق مجلس است، اما اگر با در نظر گرفتن فرصت باقی‌مانده دولت و زمان استیضاح به این عمل مجلس نگاه کنیم، به روشنی خواهیم دید که این استیضاح در راستای فرمایشات رهبری نیست.

وی خاطرنشان کرد: آیا استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در آغاز فصل کشت و در آستانه برنامه‌ریزی‌های فصل زراعی می‌تواند پتانسیل‌های کنونی بخش کشاورزی با همه محدودیت‌ها و اشکالات آن را بالفعل کند؟

بنار ادامه داد: این استیضاح آن هم در این شرایط نه‌تنها پتانسیل‌های موجود را بالعفل نمی‌کند، بلکه بلاتکلیفی بخش کشاورزی را در پی خواهد داشت که به‌نظر من ظلم بزرگی به کشاورزی کشور تلقی می‌شود.

وی با اشاره به ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری تصریح کرد: بر اساس تبصره (2) ماده 16، مسئولیت انتخاب ابزار تعرفه‌ای، تعیین سهمیه مقداری، زمان ورود و مقدار تعرفه برای کالاهای کشاورزی و فرآورده‌های غذایی با وزارت جهاد کشاورزی است. اما به ناگاه این مسئولیت از وزارت جهاد کشاورزی سلب و به "ستاد تنظیم بازار" واگذار می‌شود.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: مردم سؤال دارند که ابزار نظارتی مجلس در این هنگام چگونه استفاده شد؟

بنار در پایان تأکید کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود به جای صرف انرژی مجلس برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از پتانسیل مجلس به‌منظور تصویب نهایی طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند. چرا که تصویب این طرح بسیاری از مشکلات، ایرادات و ضعف‌های وزارت جهاد کشاورزی را به‌صورت سیستماتیک برطرف می‌کند./

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

A-910802-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید