Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه زراعت چوب:

227 هزار هکتار عملیات زراعت چوب در کشور انجام شده است

ایانا-کشاورزی: سازمان جنگل‌ها از اواخر بهمن ماه سال گذشته بهره‌برداری از جنگل‌ها را به مدت 10 سال ممنوع اعلام کرده و کلیه قراردادها با شرکت‌های بهره برداری را لغو کرده است.

227 هزار هکتار عملیات زراعت چوب در کشور انجام شده است

مشاور رییس سازمان جنگل‌ها و مجری طرح توسعه زراعت چوب گفت: 227هزار هکتار عملیات زراعت چوب در کشور انجام شده است.

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، طالب امین پور خاطر نشان کرد که این میزان زراعت چوب از سال‌های 84 تا پایان سال 96 صورت گرفته و بیشتر در اراضی شخصی مردم انجام شده است.

امین پور به نشست هم اندیشی روز گذشته در باره نحوه عملیاتی شدن زراعت چوب پرداخت و تصریح کرد: در این نشست پیشنهادات اجرایی ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها در خصوص برنامه زراعت چوب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او یکی از تصمیمات نشست هم اندیشی زراعت چوب را برنامه ریزی برای تولید نهال نام برد و گفت: مقرر شده سطوح اراضی موجود زراعت چوب که پتانسیل این کار را دارد بوسیله دفتر استعدادیابی اراضی تعیین تا برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

بر اساس این گزارش، سازمان جنگل‌ها از اواخر بهمن ماه سال گذشته بهره‌برداری از جنگل‌ها را به مدت 10 سال ممنوع اعلام کرده و کلیه قراردادها با شرکت‌های بهره برداری را لغو کرده است.

این سازمان همچنین برای احیا، توسعه و حفاظت از جنگل‌های ارزشمند هیرکانی، طرح توسعه زراعت چوب را یکی از راه‌های مطمئن برای تامین نیازهای چوبی کشور می‌داند و در این مسیر کسانی که در زمین‌های زراعی و کشاورزی اقدام به کاشت درخت نمایند تسهیلات و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید