Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی:

۱.۵ میلیون هکتار اراضی مدرن کشاورزی تاکنون تجهیز و نوسازی شد

ایانا-کشاورزی: از ابتدا تاکنون ۳۰ درصد ارضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شده‌اند و برنامه ما این است که نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار دیگر به سطوح تجهیز و نوسازی این اراضی اضافه کنیم.

۱.۵ میلیون هکتار اراضی مدرن کشاورزی تاکنون تجهیز و نوسازی شد

یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی مدرن کشاورزی تاکنون تجهیز و نوسازی شده است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور خاک و آب وزارتخانه افزود: در صورت تامین اعتبار تا همین میزان سطح نیز می‌توان به تجهیز و نوسازی اراضی مدرن اضافه کرد.

رضا سرافرازی با بیان این که تجهیز و نوسازی اراضی با هدف بهینه سازی آب و در شرایطی که امکان اجرای سیستم آبیاری تحت فشار فراهم نیست، انجام می‌گیرد، اظهار داشت: تجهیز و نوسازی در سه بخش اراضی سنتی با اعتبارات استانی و اراضی شالیزاری و مدرن با اعتبارات ملی به طور گسترده در حال اجرا است.

او افزود: از ابتدا تاکنون ۳۰ درصد ارضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شده‌اند و برنامه ما این است که نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار دیگر به سطوح تجهیز و نوسازی این اراضی اضافه کنیم.

سرافرازی گفت: برنامه ما این است که ۲۵۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شود.

او اذعان داشت: به محض تامین اعتبار، جهش مثبتی در حوزه تجهیز و نوسازی اراضی خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی درباره مرمت و بازسازی قنوات در کشور نیز گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار رشته قنات در کشور فعال است و امسال ۳۸۹ کیلومتر رشته قنات از محل اعتبارات ملی بازسازی شده است.

او با اذعان به این که در سال های گذشته اعتبارات مناسبی برای مرمت و بازسازی قنوات اختصاص نیافته است، تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات مربوط به قنوات دو برابر افزایش یافته به طوری که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار استانی داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید