Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح پنبه کشور:

گلستان، خراسان رضوی و فارس رکوردار تولید پنبه

ایانا-کشاورزی: زنجیره تولید پنبه از کاشت‌ پنبه آغاز می‌شود و در مراحل بعد کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی، کارخانه‌های ریسندگی، کارخانه‌های پارچه‌بافی و در نهایت کارخانه‌های پوشاک قرار دارند.

گلستان، خراسان رضوی و فارس رکوردار تولید پنبه

طی سال‌های گذشته میزان تولید پنبه در کشور افزایش یافته است و برنامه ریزی برای افزایش تولید این محصول ادامه دارد. روز گذشته وزیر صنعت در نشست با شماری از فعالان اقتصادی گلستان از ایجاد زنجیره تولید پنبه در گلستان خبر داده و موافقت این وزارتخانه را در جهت راه اندازی این طرح در گلستان اعلام کرد. این تصمیم در حالی گرفته شده که به گفته مجری طرح کشت پنبه وزارت جهادکشاورزی این استان در سال گذشته از تولیدکنندگان اصلی این محصول بود و تولیدی در حدود 18 هزار تن وش داشته است.

ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص ایجاد زنجیره تولید این محصول در استان گلستان گفت: این مهم بسیار ارزشمند است و در صورت شکل‌گیری این زنجیره در استان‌هایی که تولید پنبه بیشتری دارند این موضوع می‌تواند به رونق کشت کمک کند.

او با بیان اینکه تولید امسال استان گلستان در حدود 18 هزار تن وش بوده است، افزود: در سال جاری استان‌های گلستان، خراسان رضوی و فارس بیشترین میزان تولید محصول پنبه را داشته‌اند.

مجری طرح پنبه کشور افزود: زنجیره تولید پنبه از کاشت‌ پنبه آغاز می‌شود و در مراحل بعد کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی، کارخانه‌های ریسندگی، کارخانه‌های پارچه‌بافی و در نهایت کارخانه‌های پوشاک قرار دارند.

او در پایان با بیان اینکه نیاز به ایجاد زنجیره‌های تولید پنبه در کشور وجود دارد، گفت: ایجاد این زنجیره‌ها باید در استان‌هایی که تولید پنبه در آنها بیشتر است مانند گلستان، فارس و خراسان‌رضوی انجام شود و این موضوع در نهایت سبب رونق در تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید