Iranian Agriculture News Agency

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

اعتبار 300 میلیون دلاری برای سامانه‌های نوین آبیاری

ایانا-کشاورزی: معاونت امور آب و خاک پیشنهاد کرده است که برای سامانه‌های نوین آبیاری در بودجه ٩٨ مبلغ٣٠٠ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

اعتبار 300 میلیون دلاری برای سامانه‌های نوین آبیاری

سومین نمایشگاه ماشین‌آلات، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری صبح جمعه با حضور ٢٠٠ شرکت خارجی و ایرانی به مدت سه روز آغاز شد.

به گزارش ایانا، علیمراد اکبری معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ١٢٠شرکت داخلی و ٨٠ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: از ویژگی‌های  نمایشگاه امسال برگزاری پنل‌های تخصصی مربوط به ماشین‌آلات، تکنولوژی و همچنین نشست تخصصی با حضور مجری طرح سیستم‌های نوین آبیاری و تولیدکنندگان به منظور مصرف بهتر آب است.

او ادامه داد: ٩٠ تا ٩٥ درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه در تولید لوازم آبیاری داخلی هستند.

او با بیان اینکه ماشین آلات آبیاری تولید داخل به برخی کشورها صادر می‌شوند، افزود: کشورهای اروپایی، ترکمنستان، افغانستان، اسپانیا، عراق و آسیای میانه از کشورهای مقصد صادراتی هستند.

معاون وزیر در امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه درصدد آن هستیم تا روش‌های نوین آبیاری را سالانه افزایش دهیم، گفت: به سمت هوشمند کردن سامانه‌های نوین آبیاری و فناوری جدید پیش می‌رویم.

اکبری تصریح کرد: معاونت امور آب و خاک پیشنهاد کرده است که برای سامانه‌های نوین آبیاری در بودجه ٩٨ مبلغ٣٠٠ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

او در خصوص تخصیص اعتبار ٣٠٠ میلیون دلاری در بودجه ٩٨ گفت: طی نامه وزیر جهاد کشاورزی به رهبر معظم انقلاب، نظر ایشان در این خصوص مساعد بوده و به رئیس مجلس دستور پیگیری آن را جهت مطرح شدن در مجلس شورای اسلامی داده شده است.

او با بیان اینکه طی ٣ سال گذشته نیز یک میلیارد و ٥٠ میلیون دلار اعتبار به سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص داده شده است، گفت: امید می‌رود با نظر مساعد رهبرمعظم این مهم در سال ٩٨ نیز مد نظر قرار بگیرد و اعتبار آن اختصاص یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید