Iranian Agriculture News Agency

جوانترین کشاورز نمونه کشور :

​افزایش عملکرد 1500 تنی در واحد سطح برای کشت سیب‌زمینی

ایانا-کشاورزی: در زمینی به مساحت 25 هکتار در حدود 94.5 تن سیب‌زمینی برداشت کرده‌ام که 1000تا 1500تن افزایش عملکرد داشته است.

​افزایش عملکرد 1500 تنی در واحد سطح برای کشت سیب‌زمینی

در سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی که  حدود ۱۵۰۰ نفر داوطلب در این رقابت شرکت داشتند، ۱۵۸ نفر در این دوره به عنوان منتخب بخش کشاورزی انتخاب شدند.

در این میان عنوان جوانترین کشاورز نمونه و تولیدکننده برتر سیب زمینی کشور به علیرضا توکلی فریمانی  متولد 1376 تعلق گرفت که در 25 هکتار زمین زیر کشت سیب‌زمینی در حدود 94.5 تن سیب زمینی برداشته کرده که در حدود 1000 تا 1500تن افزایش عملکرد در واحد سطح داشته است.

علیرضا توکلی فریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه در سال 96 نیز به عنوان کشاورز نمونه در استان خراسان رضوی انتخاب شده است، گفت: در راستای فعالیت‌های کشاورزی در سال 97 نیز به عنوان جوان برتر در حوزه کارآفرینی در این استان انتخاب شدم.

او با تاکید بر اینکه در حدود چهار سال است که مدیریت 25 هکتار زمین را پدرش به او واگذار کرده است، افزود: از این اعتماد بسیار خوشحالم و با پشتکار فراوان توانستم با اضافه کردن چند فاکتور در کشت میزان عملکرد را افزایش دهم.

این کشاورز نمونه ادامه داد: در زمین‎هایی که کشت تاکنون در آن انجام نشده بود اقدام به کشت کردم و همچنین از بذرهای کلاس الیت استفاده کردم که در میزان افزایش تولید تاثیرگذار بود.

توکلی، روش 75 سانت در آبیاری را ایجاد کرده که تلفیقی از روش سنتی و مدرن است و این روش میزان مصرف آب را کاهش می‌دهد.

او درباره این روش گفت: در راستای مدیریت مصرف آب فاصله نوار تیپ را افزایش دادیم و پس از نصب کنتور حجمی متوجه شدیم که میزان مصرف آب کاهش داشته است.

توکلی همچنین به کارگیری تکنسین‌های ماهر و حمایت‌های پدر خود را که چند سال به عنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب شده بود را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: در زمینی به مساحت 25 هکتار در حدود 94.5 تن سیب‌زمینی برداشت کرده‌ام که 1000تا 1500تن افزایش عملکرد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید